اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی قم:

تداوم انقلاب وابسته به مراسم عزای حسینی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم گفت: هیئت‌های مذهبی عامل پیروزی انقلاب اسلامی بودند و تداوم و بقای آن نیز به وسیله همین عامل خواهد بود.

تداوم انقلاب وابسته به مراسم عزای حسینی است
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام عباس اسکندری در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه قم که در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد با تاکید بر عدم افراط و تفریط در هیئت‌های عزاداری اظهار کرد: پرداختن به تبیین اندیشه‌ها و روضه‌خوانی و عزاداری باید همراه با هم در هیئت‌ها مورد توجه قرار گیرند.
وی افزود: نکته مهم دیگر در هیئت‌های عزاداری، مسئله روشن‌گری و آگاهی‌بخشی است زیرا در دنیای امروز جبهه استکبار با همه امکانات مادی خود به جنگ ارزش‌های الهی آمده و در هر نقطه‌ای حکومت ظلم و جور برپا باشد مانع از پیشرفت معارف الهی می‌شود.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم با بیان اینکه تلاش استکبار در راستای جلوگیری از عمل مردم به احکام الهی است گفت: ضروری است که توطئه‌های دشمنان را شناخته و همانگونه که امام حسین(ع) با قاطعیت و سازش‌ناپذیری در برابر حکومت جور یزید مقابله کرده و موجب نجات اسلام شد باید در مقابل دشمنان کنونی ایستادگی کنیم.
وی تصریح کرد: مردم ایران با الهام از آموزه‌های اباعبدالله(ع) و تأسی به پیام عاشورا به مدت 33 سال در برابر استکبار جهانی ایستادگی کرده و دشمنان را به زانو درآورده‌اند، اما در ادامه نباید غفلت کرد زیرا دشمنان داخلی و خارجی توطئه‌های پیچیده‌ای را تدارک می‌بینند تا ملت ایران را از راه نورانی خود بازدارند.
اسکندری با بیان اینکه باید این آگاهی‌بخشی در هیئت‌های مذهبی برجسته شود افزود: خط اصلی هیئت‌های مذهبی همان خط امام خمینی(ره) است که در طول پیروزی انقلاب و 10 سال رهبری ایران آن را ترسیم کرده و پس از آن نیز مقام معظم رهبری با صلابت و قاطعیت همان راه را ادامه داده است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم با تاکید بر ادامه این مسیر توسط عزاداران حسینی گفت: هیئت‌های مذهبی عامل پیروزی انقلاب اسلامی بودند و تداوم و بقای آن نیز به وسیله همین عامل خواهد بود، لذا  ضروری است که در مجالس عزاداری به روشن‌گری و اطلاع‌رسانی پرداخته و مسائل روز جهان در زمینه‌های داخلی و خارجی برای مردم تبیین شود.
وی با اظهار امیدواری به اینکه ادامه این مسیر موجب آزادی همه ملت‌ها و به زیر کشیدن طاغوت‌های منطقه و جهان شود اضافه کرد: باید با هوشیاری و بیداری مراقب توطئه‌های دشمنان باشیم تا زمینه ظهور حضرت ولی‌عصر (عج) فراهم شود.
اسکندری به تلاش استکبار جهانی برای به تعطیلی کشاندن مجالس عزای حسینی اشاره کرد و افزود: آنها در دوره حکومت رضاخانی چنین قصدی داشتند، اما موفق به این کار نشدند به همین دلیل نقشه دیگری را طراحی کرده و برای انحراف عزاداری‌ها از صراط مستقیم وارد کار شدند بنابراین ضروری است که از تمام کارهایی که موجب وهن اهل‌بیت (ع) می‌شود پرهیز کنیم.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم تاکید کرد: گریه هدف اصلی عزاداری نیست بنابراین باید از روضه‌های وهن‌آلود و نوحه‌های ذلت‌بار برای ائمه پرهیز شود، زیرا هدف اصلی هیئت‌های مذهبی، ادامه راه امام حسین (ع) است و غلو در مقام آن بزرگوار جایز نیست.
وی با بیان اینکه امام حسین(ع) هدف قیام خود را امر به معروف و نهی از منکر معرفی کرده است گفت: شیعیان باید در محیط جامعه با تأسی به اباعبدالله(ع) امر به معروف و نهی از منکر را احیا کنند و نیز به نماز اول وقت که امام حسین (ع) حتی در روز عاشورا و در میدان خطر نیز آن را ترک نکرد اهمیت لازم را بدهند.
اسکندری خواستار توجه عموم مردم به نماز، ارزش‌های والای دینی، حجاب و عفاف و دیگر احکام الهی شد و افزود: نکته دیگر در برگزاری مراسم عزاداری، رعایت نظم و حقوق دیگران و پرهیز از آلودگی‌های صوتی و دیگر موارد آزار و اذیت مردم است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم برقراری نظم و برگزاری باشکوه مراسم عزای حسینی را تنها به دست مردم دانست و اضافه کرد: آنچه موجب وهن و بی‌نظمی هیئت‌هاست باید برچیده و هرچه زیبایی است باید در این مراسمات تقویت شود.
وی با تاکید بر حضور باشکوه مردم در مراسم عزای حسینی گفت: حرکت دسته‌جات عزاداری در واقع فریاد اسلام و یاد اولیا الهی است که تجلی قدرت خداوند محسوب می‌شود و خدا نیز به اینگونه مراسم عنایت ویژه‌ای خواهد داشت.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم در ادامه با اشاره به واقعه عاشورا و موارد قبل از آن یادآور شد: برخی افراد دنیاطلب دعوت امام حسین(ع) را قبول نکرده و او را یاری نکردند بنابراین اباعبدالله(ع) از آنها خواست از آن سرزمین خارج شوند تا صدای استغاثه او را نشوند زیرا هر کس فریاد یاری حسین را بشنود و کاری انجام ندهد وارد دوزخ می‌شود.
وی افزود: فریاد استغاثه حسین(ع) اختصاص به آن زمان نداشت بلکه گوش‌های شنوا صدای فریاد فرزند فاطمه را در همه اعصار و مکان‌ها می‌شوند، زیرا امروز ارزش‌های والای اسلامی توسط استکبار جهانی و انسان‌های خودفروخته در معرض خطر قرار گرفته و اکنون نیز زمان پاسخ‌گویی به فریاد یاری امام حسین(ع) است.
اسکندری با بیان اینکه امروزه جنگ تمام عیار فرهنگی علیه اهداف اهل‌بیت(ع) در تمام جهان به راه افتاده متذکر شد: هرجا که شیعیان آگاه و ضد ستم به پا خاسته‌اند استکبار جهانی علیه آنها موضع‌گیری می‌کنند بنابراین امروز زمان کمک‌رسانی معنوی به کسانی است که فریاد حق‌طلبی سر داده‌اند و این همان پیام اصلی عاشوراست.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم با تاکید بر ترویج مبانی دینی اذعان داشت: باید احکام اسلامی را در مقابل گسترش فرهنگ منحط غربی در جهان منتشر کنیم و این همان معنای عبارت «کل ارض کربلا و کل یوم عاشورا» است.
انتهای پیام/ن۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول