اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان کنگان:

مداحان از اشعار آیینی در مراسمات عزاداری استفاده کنند

خبرگزاری فارس: رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان کنگان گفت: مداحان از اشعار آیینی در مراسمات عزاداری محرم استفاده کنند.

مداحان از اشعار آیینی در مراسمات عزاداری استفاده کنند
به گزارش خبرگزاری فارس از کنگان، حجت‌الاسلام رحیم اهرمی بعد از ظهر امروز در نشست با کانون مداحان کنگان اظهار داشت: ایام محرم و صفر فرصت مناسبی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است و باید از منبرهای این ایام نسبت به گسترش معنویت در جامعه اهتمام ورزیم.
وی افزود: امسال بیش از 90 مبلغ دینی در شهرها و روستاهای شهرستان به امر تبلیغ می‌پردازند و تاکنون برنامه‌های ارزشمندی در این شهرستان برگزار شده است.
رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان کنگان خاطرنشان کرد: خون امام حسین (ع) در رگ‌های اسلام جاری است و از مداحان انتظار داریم از اشعار آیینی در مراسمات محرم استفاده کنند.
اهرمی اذعان داشت: کیفیت برنامه‌های عزاداری بهتر شده و مردم نیز استقبال بسیار خوبی از این مراسمات داشته‌اند که نشان دهنده عشق مردم به اهل بیت(ع) است.
این مسئول همچنیین از برگزاری مراسم عزاداری ویژه خواهران در تبلیغات اسلامی کنگان خبر داد و بیان کرد: به همت واحد خواهران اداره تبلیغات اسلامی کنگان مراسم عزاداری ویژه خواهران در این اداره برگزار شده و تا انتهای دهه نخست ادامه دارد.
اهرمی تصریح کرد: همه مسئولان شهرستان در اجرای برنامه‌های عاشورایی و مداحی امام حسین(ع) همکاری دارند و امیدوار هستیم این روند تداوم داشته باشد.
نماینده کانون مداحان کنگان نیز در این جلسه اظهار داشت: کانون مداحان طی چند روز گذشته برنامه‌های خوبی داشته و بویژه در عاشورا و تاسوعا شاهد اوج برنامه‌های عزاداری خواهیم بود.
مسلم رضایی بر استفاده از اشعار آیینی و پر محتوا و مقتل‌های شاخص در رثا و سوگواری سرور و سالار شهیدان تاکید و اضافه کرد: با رایزنی‌های صورت گرفته، زمینه حضور مداحان شهرستان در شرکت‌های مستقر در منطقه برای اجراء مراسمات مهیا شده که در این زمینه رئیس اداره تبلیغات اسلامی کنگان نقش بسیار مهمی در این راستا داشته است.
وی در مورد استفاده از آهنگ‌های عزاداری نیز گفت: استفاده از مضامین حماسی و دینی باید سرلوحه برنامه‌های مداحان باشد.
انتهای پیام/ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول