اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کوثر:

بزرگ‌ترین معروف کربلا تسلیم نشدن در برابر ظالمان است

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهرستان کوثر گفت: بزرگ‌ترین معروف کربلا که همه ما باید از آن درس بگیریم سر فرود نیاوردن در برابر ظالمان و دشمنان حقیقی اسلام است که با احساس حریت و آزادگی باید این امر انجام شود.

بزرگ‌ترین معروف کربلا تسلیم نشدن در برابر ظالمان است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام لطف‌الله عبداللهی در جلسه شورای فرهنگ عمومی کوثر با یادآوری این‌که فلسفه اصلی قیام امام حسین (ع) برپا داشتن فریضه امر به معروف و نهی از منکر است، اظهار داشت:‌ امام حسین (ع) بزرگ‌ترین معروف را ایستادن در برابر ظالمان و برجسته‌ترین منکر را وابستگی به دستگاه ظالم اموی و یزیدیان دانسته و امت را نسبت به عواقب وخیم آن آگاه و هوشیار ساخته است.
وی تصریح کرد: در تمام ادوار تاریخ آنهایی که با رفتار ظالمانه در برابر مظلوم ایستاده‌اند و با زیر پا گذاشتن ارزش‌ها و اصول اخلاقی و انسانی به دشمن میدان عمل داده‌اند در حقیقت بزرگ‌ترین گناه را مرتکب شده‌اند که در این زمینه اگر ملت‌ها هوشیار و بصیر نباشند به یقین در دام دشمن گرفتار می‌آیند.
عبداللهی رفتارهای بی‌تفاوت‌‌ گونه و سرد را در برابر اعمال و گفتار دیگران نابخشودنی توصیف کرد و افزود: این شیوه که در بسیاری از جوامع مرسوم است سبب نادیده گرفته شدن امر به معروف و نهی از منکر شده و در حقیقت حقانیت اسلام را نیز زیر سئوال برده است.
این مسئول با بیان این‌که در دین اسلام همگان نسبت به همدیگر وظیفه و مسئولیتی بر عهده دارند، خاطرنشان کرد: نباید طوری تلقی شود که عده‌ای تنها خود را مسئول رفتار و کردار خود بدانند و به تذکر دادن به برخی از بداخلاقی‌ها و ناهنجاری‌ها که دیگران مرتکب آن می‌شوند، پرهیز کنند.
به گزارش فارس، امام جمعه کوثر عامل اصلی شهادت امام حسین (ع) را دعوت آن حضرت به سوی حقایق و دوری از لجاجت و دشمنی‌ها توصیف کرد و ادامه داد: یزید زمان چون نمی‌توانست در برابر شریعت اسلام و ارزش‌های آن گردن خم کند با امام حسین (ع) نزا و جنگ خود را آغاز کرد و اجازه نداد آن حضرت حتی در خانه امن الهی نیز آرام و قرار داشته باشد.
عبداللهی در تشریح پیام اصیل نهضت اباعبدالله‌الحسین (ع) اضافه کرد: آن حضرت اصلی‌ترین پیام خود را فریضه امر به معروف و نهی از منکر معرفی کرده و از همه امت‌های اسلامی خواسته است در تمام دوران‌ها نسبت به رعایت این اصل بسیار حساس بوده و با دیدگاه ظریف به دنبال اجرای این حکم الهی بروند.
رئیس شورای فرهنگ عمومی کوثر در پایان سخنان خود ترک امر به معروف و نهی از منکر را نشأت گرفته از ایجاد روحیه تسلیم‌پذیری در برابر خواسته دشمنان و نفسیات توصیف کرد و گفت:‌ دین اسلام اگر اهمیت و اهتمامی برای این اصل قائل است نه به خاطر فریضه فردی بلکه به خاطر عمل به فریضه اجتماعی و گروهی است که می‌تواند جامعه را از آلودگی‌ها و رذیلت‌ها در امان نگه دارد.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول