اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

/محرم و شور حسینی/9

مباحث معرفتی کربلا در اولویت جامعه باشد

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در سپاه محمد رسول الله تهران گفت: مباحث معرفتی کربلا در اولویت جامعه باشد.

مباحث معرفتی کربلا در اولویت جامعه باشد
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، حجت‌الاسلام عبدالعلی گواهی پیش از ظهر امروز در جمع عزاداران حسینی شهرستان ساری گفت: اگر عاشورا و کربلا نبود اسلام هم نبود و با انقلاب بزرگ امام حسین (ع) اسلام ماندگار شد.
وی افزود: با فرارسیدن ایام محرم‌الحرام مصیبت عظیم بر امت وارد شد و در این ماه همگان باید در مراسم سید و سالار شهیدان شرکت کنند زیرا اشک ریختن، گریه کردن، گریاندن و حالت عزا گرفتن برای مصائب اهل بیت(ع) بهشت را برای انسان تضمین می‌کند.
گواهی ادامه داد: عزاداری ما باید دارای مفهوم باشد و تا به حال آن چیزی که بیان شد یک روی سکه قیام اباعبدالله(ع) است و آن مظلومیت اهل بیت (ع) است ولی روی دیگر سکه مباحث معرفتی کربلا است که باید بیشتر ترویج شود.
نماینده ولی فقیه در سپاه محمد رسول الله تهران در جمع بیش از 400 نفر از مشتاقان اهل بیت مازندران افزود: حرمت عزاداری سیدالشهدا(ع) باید نگه داشته شود و مداحان و ذاکران اهل بیت که خداوند توفیق به آنان عطا کرد باید غیر از جنبه حماسی کربلا را که حفظ می‌کنند و به بازگو کردن جنبه‌های معرفتی کربلا بپردازند تا آشنایی نسل نو به کربلا بیشتر از جنبه معرفتی باشد.
گواهی با اشاره به تن ندادن به ذلت حضرت سیدالشهدا تصریح کرد: امام حتی یک لحظه در مقابل دشمن گردن کج نکرد و هر چه به عاشورا نزدیک‌تر می‌شد چهره امام نورانی‌تر و عشق‌اش به خدا و لقای پروردگار بیشتر می‌شد و امام این راه را آزادانه انتخاب کرد.
وی انقلاب اسلامی ایران را نشأت گرفته از انقلاب عاشورای حسینی دانست و گفت: شهیدان رفتند و به تکلیفشان عمل کردند و آنان سردادند تا ما سربلند باشیم، آنها چشمان‌شان را دادند تا ما بصیرت پیدا کنیم، آنان دست‌شان را دادند تا ما دست طمع و نیاز به سوی بیگانگان دراز نکنیم.
گواهی در ادامه به بیداری اسلامی در جهان اشاره کرد و گفت: دشمن تمام قد در مقابل اسلام ایستاد و امروز پادشاه آل سعود و بحرین، لیبی و مصر یزیدیان زمانند و این حرارت عاشورایی باید به معنی حقیقی خود در کشورها به وجود بیاید تا به نتیجه برسد.
گواهی در پایان با اشاره به اهمیت وقف و موقوفات و امامزادگان گفت: همه باید قدردان امامزادگان باشیم زیرا آنان کانون معرفت دینی هستند و موقوفاتی که از گذشته به ما ارث گذاشته شده است باید قدردان آن باشیم و سوگواری می‌پردازیم و آیندگان از موقوفات ما هم بهره ببرند.
انتهای پیام/صا20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول