اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ابهر:

حادثه کربلا نتیجه جدایی قرآن از ولایت بود

خبرگزاری فارس: امام جمعه ابهر با اشاره به اهمیت ولایت گفت: حادثه کربلا نتیجه جدایی قرآن از ولایت بود.

حادثه کربلا نتیجه جدایی قرآن از ولایت بود
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام جعفر رحیمی در گردهمایی رؤسای هیئت‌های مذهبی و هیئت امنای مساجد و مداحان با اشاره به اینکه ماه محرم، ماه ولایت است، اظهار داشت: مهم‌ترین عاملی که موجب شد، قضیه کربلا پیش بیایید جدایی قرآن از ولایت بود.
وی افزود: مردم بی بصیر آن روز بین قرآن که ثقل اکبر و عترت که ثقل اصغر است، فاصله انداختند و این جدایی قرآن و عترت موجب انحراف جامعه شد.
امام جمعه ابهر به معنا و تفسیر امر به معروف و نهی از منکر در کلام امام حسین (ع) اشاره کرد و خاطرنشان شد: طبق قانون (دانی فدای عالی) باید نباتات فدای حیوانات و حیوانات فدای انسان و انسان فدای ولایت و ولایت فدای ذات اقدس احدیت شوند.
وی افزود: طبق این فرمول و قانون شخصیت حقیقی امام حسین (ع) فدای شخصیت حقوقی او شد، تا ولایت زنده بماند و لذا امام حسین برای زنده کردن ولایت و مبارزه با ضد ولایت قیام کردند، چرا که خلقت و بقای خلقت به برکت ولایت است.
حجت‌الاسلام رحیمی کربلا را مظهر حماسه و عرفان دانسته و افزود: کربلا مظهر توحید (لا ‌اله ‌الا الله) و مظهر نوبت (محمد رسول الله) و مظهر امامت است و لذا زنده نگه داشتن کربلا و عاشورا زنده کردن و گرامیداشت توحید، نبوت و امامت است.
 وی در ادامه افزود: حرف‌های متقن در بیانات امام حسین (ع) بسیار فراوان است که باید این کلمات را برای مردم عالمانه تبیین و مسئله ولایت که مسئله روز است را باید تشریح و مردم را از خرافات و خرافه باوری دور کنیم.
امام جمعه ابهر با بیان اینکه باید کارهایی که جلال و شکوه حسینی را کم می‌کند انجام ندهیم، افزود: باید از علامت‌ها و آهنگ‌های سرد و بی خاصیت دوری کنیم و شهرها را با پارچه نوشته‌ها وشعارهای حسینی پر کنیم.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول