اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

محرم ماهی به رنگ عشق؛

کربلا در انتظار شور و شعور حسینی

خبرگزاری فارس: کاروان حسین به راه افتاده و فریاد «هل من ناصر من ینصرنی» حسین طنین‌انداز شده، کربلا برای عشق‌بازی حسینی لحظه‌شماری می‌کند تا شور و محشرش را نظاره‌گر باشد.

کربلا در انتظار شور و شعور حسینی
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، صدای کاروان دوست می‌آید؛ کاروان حق و حقیقت که سودای ولایت را در سر دارند؛ فریاد «هل من ناصر من ینصرنی» حسین بر آسمان بلند می‌شود.
حسین تصمیم خود را در صحرای عرفات گرفته و با اراده‌ای قاطع آماده نبرد حق و باطل است تا عرفاتی دیگر این بار نه با اشک دیده بلکه با جاری شدن خون رگ‌هایش رقم بخورد و به جهانیان بفهماند حسین پیامبر حاضر است برای احیای دین جدش در برابر باطل بایستد و زیر بار ظلم و ستم نرود.
علی‌اصغر، رقیه، علی‌اکبر و زینب در این کاروان حضور دارند این چه کاروانی است؛ زن و مرد، جوان و پیر در کنار یکدیگر هستند و لحظه‌ای درنگ در برابر دشمن را در خود جای نداده‌اند و با پای پیاده و خستگی در چهره به کدام سو می‌روند.
این کاروان در انتظار لقای پروردگار است تا خود را به خدا برساند و ذره ذره وجودشان، فریاد «هیهات من الذله» را فریاد ‌زنند اینان به سوی کربلا در حرکت هستند.
دیگر قصد تحمل کفر و باطل را ندارند و آسمان به سرخی می‌گراید و علی‌اکبر و علی‌اصغر به سوی قربانگاه دیگر می‌روند و زینب با دلی غمدیده همچو سروی استوار برادرش حسین را همراهی می‌کند.
امروز عاشورا جریان دارد و صدای کاروان حسین به گوش می‌رسد و «کل ارض کربلا و کل یوم عاشورا» همواره محقق است و نبرد حسین و یزید تا قیامت ادامه دارد ولی این ما هستیم که باید مسیر و خط خود را تعیین کنیم و با انتخاب در صف حسینیان یا یزدیان قرار گیریم.
امروز نبردی نرم در پیش است و اکنون کربلای دیگر و کاروانی دیگر در مسیر مانده و این نبرد، پیر و جوان و زن و مرد نمی‌شناسد و باید سعی کرد در خط حسینی حرکت کنیم تا سربلند از آن خارج شویم.
این خاک به خون عاشقان آذین است                                گویی در این قبیله این آیین است
کربلا همیشه در انتظار حسین است تا صحنه عشق‌بازی عاشق را بار دیگر تجربه کند ولی عاشقی به سان حسین کجا می‌توان پیدا کرد.
کربلا در محرم و عاشورا خون می‌گرید و آسمان و زمینش بی‌تاب دیدار حسین هستند ولی تا قیامت باید در حسرت تجدید نظاره محشر حسینی بماند چون کسی مثل حسین دیگر نیست و کربلا با نام حسین جان گرفت و با خون حسین آبیاری شد.
=====================‌
یادداشت: ایمن‌سادات موسوی‌نژاد
=====================
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول