اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار هندیجان:

بیداری اسلامی استمرار قیام کربلاست

خبرگزاری فارس: فرماندار هندیجان گفت: امروز بیداری اسلامی در جهان مرهون همین واقعه سرنوشت‌ساز دینی و اسلامی‌ست که راه و منش آن تاکنون پیوسته در تاریخ ادامه دارد.

بیداری اسلامی استمرار قیام کربلاست
بهروز فرج‌الهی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در هندیجان با عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ماه خون بر شمشیر اظهار داشت: ماه محرم و قیام مولایمان حسین(ع) بود که تا به امروز اسلام با صلابت و استواری پابرجاست.
وی افزود: ماه محرم و ریختن خون شهیدان کربلا بود که نه تنها مسلمانان بلکه جهان از پیامدهای این مسیر پرپیچ و خم به خود آماده و بیدار شدند.
فرماندار هندیجان با اشاره به اینکه امام حسین(ع) برای انجام یک واجب، قیام کرد، گفت: این واجب در طول تاریخ، متوجه به یکایک مسلمانهاست زیرا عبارت است از اینکه اگر نظام جامعه اسلامی دچار یک فساد بنیانی شده هر مسلمانی باید قیام کند.
وی اضافه کرد: البته قیام مذکور باید در شرایط مناسب به اجرا گذاشته شود تا اثرگذار باشد.
فرج‌الهی با بیان اینکه امام حسین(ع) قیام کرد و عملاً این واجب را انجام داد، تا درسی برای همه باشد، خاطرنشان کرد: ممکن است هر کسی در طول تاریخ و در شرایط مناسب، این کار را بکند؛ البته بعد از زمان امام حسین، در زمان هیچ یک از ائمه دیگر، چنین شرایطی پیش نیامد.
وی ادامه داد: البته در طول تاریخ، از این گونه شرایط در کشورهای اسلامی، زیاد پیش می‌آید؛ الان هم در دنیای اسلام جاهایی هستند که در حال قیام و بیداری‌ست.
وی با اشاره به اینکه امام حسین(ع) از لحاظ علمی، درس بزرگی به همه تاریخ اسلام داد و در حقیقت، اسلام را هم در زمان خودش، هم در هر زمان دیگری بیمه کرد، افزود: هدف امام حسین(ع) در این قیام ، تحقّق کامل حق بوده است.
فرماندار هندیجان بیان کرد: امورى که آن حضرت به‌عنوان فلسفه قیامش به آنها اشاره می‌کند، از قبیل اصلاح امت، امر به معروف و نهى از منکر، تحقّق سیره پیامبر و على، برگرداندن علائم و نشانه‌هاى دین به جاى خود، اصلاحات در شهرها، امنیت اجتماعى، فراهم ساختن زمینه اجراى احکام، همه و همه این امور، زمانى قابل تحقّق و اجراست که ولایت و حکومت در مجرا و مسیر اصلی‌اش قرار گیرد و به دست امام بیفتد.
وی تصریح کرد: پس هدف نهایى آن حضرت، تشکیل حکومت اسلامى بر اساس سیره پیامبر و على بوده که در پرتو آن، احکام الهى اجرا می‌شود و نشانه‌هاى دین آشکار و شهرها اصلاح و امنیت پابرجا و امر به معروف و نهى از منکر انجام، و سیره و سنت پیامبر و على متحقق، و در نتیجه کار امت اصلاح می‌شود.
فرج‌الهی با اشاره به دیگر اهداف قیام امام حسین(ع) در واقعه کربلا ادامه داد: نکته مهم اینکه تلاش خالصانه براى تشکیل حکومت اسلامى که منبع و منشأ تمام خیرات و برکات است از دیگر اهداف قیام امام حسین(ع) است.
وی تصریح کرد: امروز بیداری اسلامی در جهان مرهون همین واقعه سرنوشت‌ساز دینی و اسلامی‌ست که راه و منش آن تاکنون پیوسته در تاریخ ادامه دارد.
فرماندار هندیجان در پایان گفت: امیدواریم که یک روز همه کشورها و مردم جهان با نشأت گرفته از بیداری کربلایی حسین(ع) راه و مسیر سعادت دنیوی و اخروی خود را پیدا کرده و حاکمان جور و ستم خود را به ذلت کشانده و براندازند.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول