اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه و دانشگاه‌های اردبیل:

تمسک به علی اصغر(ع) مظلومیت کربلا را بیان می‌کند

خبرگزاری فارس: استاد حوزه و دانشگاه‌های اردبیل گفت: تمسک به علی اصغر(ع) در حقیقت نشان روشنی از مظلومیت شیعیان و محبان عصمت و طهارت است که در کربلا شکل کاملی از آن را می‌بینیم.

تمسک به علی اصغر(ع) مظلومیت کربلا را بیان می‌کند
 به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام مسعود رجب‌نژاد بعد از ظهر امروز در همایش بزرگ شیرخوارگان حسینی در اردبیل اظهار داشت: اگر امروز مادران ما به همراه کودکان خود در سوگ حضرت علی اصغر و مظلومیت باب‌الحوائج اجتماع عظیمی را برگزار کرده‌اند نشان از این اهتمام جدی است که حضرت سید‌الشهدا در دشت نینوا با تمام داشته‌های خود در برابر ظالمان و کافران روزگار ایستاد و نشان داد که فدا کردن آنها در برابر جاری شدن حکم الهی ارزش و بهایی ندارد.
وی بزرگترین درس از این حرکت تاریخی را برای همه ملت‌ها در ادوار تاریخی وفاداری به آرمان و مقصد نهایی توصیف کرد و افزود: امام حسین در حالی کودک شش ماهه خود را به میدان نبرد برد که هیچ کس تصور نمی‌کرد چنین حرکتی صورت گیرد در حالی که اگر به فلسفه این حرکت نگاه شود به خوبی درک خواهد شد که امام حسین (ع) در صحنه کربلا به همراه یاران و فرزندان خود در نهایت مظلومیت اما مجد و شرف شربت شهادت رو نوشیدند.
این استاد دانشگاه‌های اردبیل بزرگترین پیام عاشورا را استمرار حرکت حق و ناپایداری باطل بیان کرد و گفت: ملت ایران بعد از گذشته 14 قرن از حادثه تاریخی نینوا این بار در استمرار آن سعی می‌کند کوچکترین ظلم و تباهی را نپذیرفته و در برابر انحرافات و کجروی‌ها بایستد به طوری که در جنگ هشت ساله فرزندان این ملت این آموزه و ارزش را به نمایش گذاشتند.
‌نظیر این مراسم همزمان با ششمین روز ماه محرم در شهرهای مختلف استان اردبیل نیز برگزار شد و مادران با شور و عشق و حرارت در حالی که پرچم‌های عزا و پیشانی‌بندهای یا حسین برای فرزندانشان تهیه کرده بودند در محفل شیرخوارگان حسینی حاضر شدند تا یک بار دیگر در سوگ شیرخواره کربلا حضرت علی اصغر(ع) به سوگ نشسته و عزاداری کنند.
در شهر خلخال نیز این مراسم با استقبال خوب خانواده‌ها در مسجد امام جعفر صادق (ع) برگزار شد.
در این همایش کودکان و شیرخوارگان به همراه والدین خود با سربندهای یا حسین و لباس‌های سفید و سبز حاضر شده و به یاد شیرخوار کربلا و شهید معصوم حضرت علی اصغر گریسته و عزاداری کردند.
انتهای پیام/ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول