اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در قالب 108 اکیپ نظارت بهداشتی آغاز شد؛

آغاز طرح نظارت بهداشتی دامپزشکی خراسان شمالی

خبرگزاری فارس: طرح نظارت بهداشتی دامپزشکی خراسان شمالی به مناسبت عید قربان در این استان آغاز شد.

آغاز طرح نظارت بهداشتی دامپزشکی خراسان شمالی
به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی صبح امروز در آغاز این طرح اظهار داشت: در اجرای این طرح 108 اکیپ نظارتی دامپزشکی مشارکت دارند.
علی‌اصغر شریفی اضافه کرد: از این تعداد 67 اکیپ بازرسی بهداشتی به طور ثابت و 41 اکیپ نیز به صورت سیار در سراسر استان خدمات رایگان بهداشتی و شرعی به مردم ارایه می‌کنند.
وی با بیان اینکه 50 درصد از این اکیپ‌ها مربوط به بجنورد است، گفت: بیش از 40 درصد از این اکیپ‌ها در این شهرستان نیز در سطح بخش مرزی راز و جرگلان که بیشترین تعداد قربانی را در این استان خواهند داشت، مستقر می‌شوند.
مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی تصریح کرد: به خاطر حجم بالای فعالیت دامپزشکی در دهستان جرگلان 14 پست دامپزشکی، کلینیک‌های دامپزشکی و همچنین ناظران جمع آوری شیر در این طرح مشارکت خواهند کرد.
وی یادآور شد: تعداد اکیپ‌های پیش‌بینی شده برای اجرای طرح بهداشتی در دامپزشکی استان طی روز عید قربان به خاطر حجم بالای کار در این روز نسبت به بسیاری از استان‌ها بیشتر است.
شریفی اظهار داشت: این اکیپ‌های بهداشتی نظارتی دارای دستکش یک بار مصرف، وسایل آزمایشگاهی و ... بوده و به شهروندان خدمات دهی خواهند کرد.
وی شمار اکیپ‌های ساماندهی شده در سال گذشته از سوی دامپزشکی برای نظارت بهداشتی را 100 اکیپ عنوان کرد و گفت: 2 هزار مورد بازرسی نیز از مراکز عرضه دام، کشتار و... توسط اکیپ‌ها انجام شد.
مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی با اشاره به اینکه در این اکیپ‌ها دامپزشک، بازرس بهداشتی و ... حضور دارند، اظهار داشت: خراسان شمالی از قطب‌های مهم دام‌پروری در کشور به شمار می‌رود و در آستانه عید قربان نیز بخش قابل توجهی از دام‌های این استان برای کشتار در روز عید قربان به سایر استان‌ها انتقال می‌یابد.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول