اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای سامان‌دهی دام‌های ذبحی عید قربان صورت می‌گیرد؛

استقرار 35 اکیپ دامپزشکی ثابت و سیار در زنجان

خبرگزاری فارس: مدیر کل دامپزشکی استان زنجان با اشاره به برنامه‌های این اداره کل در عید قربان در استان زنجان از آمادگی 35 اکیپ ثابت و سیار اداره دامپزشکی استان زنجان برای ساماندهی و نظارت بر دام‌های ذبح شده در عید قربان خبر داد.

استقرار 35 اکیپ دامپزشکی ثابت و سیار در زنجان
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمد رشید کرمی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه قربانی کردن دام در عید قربانی کردن از سنت‌های حسنه در بین مسلمانان است، اظهار داشت: در بحث بهداشتی و شرعی لازم است که برای حفظ  و ارتقای سلامت مردم گوشت‌های دام‌های قربانی مورد نظارت قرار گیرد.
وی با بیان اینکه خدمات رایگان بازدید دام‌ها در میادین عرضه دام در زمان خرید مردم و در روز عید قربان برای گوشت‌های قربانی در کشتارگاه‌ از سوی اداره دامپزشکی صورت می‌گیرد، افزود: به شهروندان توصیه می‌شود وضعیت دام‌هایی که در منازل ذبح می‌شوند را  در بحث سالم بودن بررسی کنند.
مدیر کل دامپزشکی استان زنجان با اشاره به اینکه در زنجان کشتارگاه تازه تاسیس دام و صنعت مروارید و در شهرستان‌ها کشتارگاه‌های هماهنگ شده آمادگی دارند تا به شهروندان در آماده‌سازی و پوست کند دام‌های ذبح شده خدمات ارائه کنند، یادآور شد: ناظران شرعی نیز به همراه سایر همکاران به شهروندان از نظر شرعی خدمات می‌دهند.
وی با اشاره به اینکه برای کنترل و جلوگیری از بروز بیماری‌های بین انسان و دام لازم است تا گوشت‌های قربانی 24 ساعت بعد از ذبح باید در یخچال و در دمای معمولی یخچال نگهداری شود، تصریح کرد: در رابطه با میادین و تردد دام با همه شهرداری‌ها هماهنگی لازم صورت گرفته است.
کرمی به آمادگی کامل اکیپ‌های ثابت و سیار برای ارائه هر گونه خدمات در سراسر استان زنجان اشاره کرد و افزود: مردم می‌توانند با تماس با شبکه‌های مختلف دامپزشکی از خدمات این اداره کل بهره‌مند شوند.
مدیر کل دامپزشکی استان زنجان با اشاره به عملکرد شش ماهه نخست سال‌جاری در استان زنجان نیز اشاره گفت: در شش ماهه نخست امسال مقدار 24 هزار و 462 کیلوگرم گوشت غیر سالم در استان زنجان ضبط شده است.
وی با اشاره به اینکه در شش ماهه نخست امسال 21 هزار و 541 راس دام سبک و سنگین با نظارت کارشناسان اداره کل دامپزشکی استان زنجان در کشتارگاه‌ها کشتار شده است، خاطرنشان کرد: از این تعداد دام سبک و سنگین 2 میلیون و 406 هزار و 130 کیلوگرم گوشت سالم استحصال و به بازار عرضه شده است.
کرمی با بیان در بازدیدهای به عمل آمده در شش ماهه نخست امسال 277 مورد از مراکز عرضه غیر بهداشتی شناسایی و برخورد شده است، خاطرنشان کرد: در بازدیدهای به عمل آمده همچنین شش مورد تخلف واحدهای عرضه به مراجع قضایی ارجاع داده شده ‌است.
مدیر کل دامپزشکی استان زنجان با اشاره به اینکه در شش ماهه نخست امسال 854 گواهی صدور حمل فرآورده‌های گوشتی در استان زنجان صادر شده است، یادآور شد: در همین مدت تعداد 5 هزار و 514 مورد مجوز حمل مرغ به کشتارگاه صادر شده است.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول