اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در صورت تأمین اعتبار مورد نیاز؛

پتروشیمی همدان سال 91 به بهره‌برداری می‌رسد

خبرگزاری فارس: نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: پروژه پتروشیمی همدان با 90 درصد پیشرفت فیزیکی در صورت تأمین منابع مالی مورد نیاز اواخر فصل کاری 91 به بهره‌برداری می‌رسد.

پتروشیمی همدان سال 91 به بهره‌برداری می‌رسد
به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، سیدمحمدکاظم حجازی در جمع خبرنگاران با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته به منظور خدمات‌رسانی بهتر به مردم اظهار کرد: با پیگیری‌های انجام شده طی چهار سال گذشته ایجاد راه‌ آهن اراک- ملایر و همچنین راه آهن تهران ـ همدان از جمله موضوعاتی بوده که در راستای خدمت‌رسانی به مردم انجام شده است.
وی اضافه کرد: خوشبختانه کار احداث پروژه راه آهن اراک ـ ملایر به اتمام رسیده و مسیر ادامه آن نیز به کرمانشاه منتهی می‌شود.
رئیس مجمع نمایندگان استان همدان ادامه داد: کار زیرسازی راه آهن تهران ـ همدان نیز با 70 درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است.
وی تأکید کرد: به دنبال آن بودیم که ضمن فعال کردن این پروژه در حوزه وزارت راه و شهرسازی، موضوع ایجاد احداث ایستگاه آن را نیز اجرایی کنیم که به همین منظور در حین تجهیز کارگاه، همزمان نیز کلنگ‌زنی ایستگاه راه آهن تهران- همدان انجام شد چرا که این مهم در شتاب‌بخشی به روند کار مثمر ثمر خواهد بود.
حجازی خاطرنشان کرد: این پروژه با اختصاص قریب 30 میلیارد تومان یکی از ایستگاه‌های ویژه‌ای است که در سطح کشور ایجاد می‌شود.
وی در بخش دیگری از سخنانش در پاسخ به سئوالی مبنی بر مصوبه مجلس شورای اسلامی مبنی بر مادام‌العمر بودن حقوق نمایندگان افزود: این مصوبه مربوط به سال‌های قبل از انقلاب اسلامی بوده که در مجلس سوم شورای اسلامی نیز به تصویب رسیده بود.
رئیس مجمع نمایندگان استان همدان ادامه داد: در مجلس هفتم شورای اسلامی برای این موضوع یک حد و مرزی قائل شد که البته برخی از دستگاه‌های اجرایی موضوعیتی در این زمینه نداشتند که مجلس هشتم شورای اسلامی این مصوبه را به تمام نهادهای عمومی تعمیم داد.
وی افزود: البته با تدبیر مناسب مجموعه‌ها و تشکل‌های دانشجویی، نسبت به اصل این مصوبه ابهامات جدی وارد شد و همین زمینه منتفی شدن کل مصوبه را فراهم آورد چراکه انطباق اجتماعی این مصوبه با عدالت اجتماعی همخوانی نداشت.
حجازی در پاسخ به سئوالی در ارتباط با پروژه‌ پتروشیمی همدان اظهار کرد: این پروژه با 90 درصد پیشرفت فیزیکی در صورت تأمین منابع مالی مورد نیاز اواخر فصل کاری سال 91 به بهره‌برداری می‌رسد.
وی در ارتباط با میزان منابع مالی مورد نیاز برای تکمیل این پروژه نیز اظهار کرد: حدود 9 میلیارد تومان برای تکمیل این پروژه اعتبار نیاز داریم که پیگیری‌های لازم برای تحقق آن انجام پذیرفته است.
رئیس مجمع نمایندگان استان همدان در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر ارزیابی ایشان در ارتباط با ضرورت افزایش تعداد نمایندگان در حوزه انتخابیه همدان و فامنین گفت: افزایش نمایندگان بر اساس پیشنهاد وزارت کشور و هر 10 سال یک بار انجام می‌شود که همدان برای برخورداری از نمایندگان بیشتر، هنوز از نظر سهم جمعیتی به مرحله مورد نظر نرسیده است.
وی در پاسخ به سئوالی در ارتباط با نوع نگاه انفعالی نمایندگان در برخی از مباحث استانی اظهار کرد: مجمع نمایندگان استان و یا تک تک نمایندگان هر شهرستان پیگیری‌ کارها و پروژه‌های حوزه انتخابیه خود را در دستور کار دارند و به همین دلیل برای سرانجام رسیدن آن ضمن دعوت از مدیران ارشد ملی، در پی ایجاد حساسیت لازم برای به ثمر نشستن طرح‌ها و پروژه‌های مورد نظر هستند.
حجازی به بخشی از آثار و برکات وجود تعامل بین نمایندگان و مسئولان ملی پرداخت و ادامه داد: تعامل و پیگیری موجود در بین نمایندگان استان موجب شده تا نزدیک به 30 پروژه ردیف‌دار ملی را برای سال 91 به دولت تقدیم کنیم.
وی در بخش دیگری از سخنانش با تأکید بر لزوم خدمات‌رسانی به مردم در پاسخ به سئوالی مبنی بر تصدی برخی مسئولیت‌ها توسط مدیران غیر بومی در استان اظهار کرد: چه مدیران بومی و چه مدیران غیر بومی باید در مقابل مردم پاسخگو باشند و بنده نیز تذکرات لازم را در ارتباط با کم‌کاری برخی مدیران چه به صورت خصوصی و چه به صورت عمومی داده‌ام چرا که در مطالبه حق مردم با هیچ کس تعارف نداریم.
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سئوال دیگری در ارتباط با اخراج سفیر انگلیس از ایران گفت: این امر یکی از مطالبات و تقاضای عمومی مردم بود که نمایندگان با تصمیم‌گیری خود آن را به سرانجام رساندند هر چند مجلس در این زمینه با تأخیر وارد شد.
به گفته وی امروز تمام حرکت‌های انقلابی کشورهای مسلمان به تأسی از انقلاب اسلامی صورت می‌پذیرد به همین دلیل باید ضمن برخورداری از یک جایگاه الگویی برای آنها، در عمل نیز باید این رفتار انقلابی را به منصه ظهور گذاشت.
حجازی در پاسخ به سئوال دیگری در ارتباط با نظر ایشان در خصوص مدیریت فرهنگی استاندار و مسائل فرهنگی استان اظهار کرد: مدیریت فرهنگی مربوط به فرد نیست بلکه مجموعه‌ای است که در عرصه ارائه خدمات فرهنگی باید حضور جدی داشته باشند.
وی بیان داشت: احساس بنده در جایگاه نمایندگی مردم این است که باید حتماً به فضای کلان جامعه در امر خدمات‌دهی توجه شود.
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی افزود: البته عرصه ارائه خدمات فرهنگی در شهر دارالمؤمنین همدان باید متناسب با ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های آن باشد.
وی در ادامه با اشاره به چگونگی فعالیت جریان انحرافی در همدان اظهار کرد: این جریان هیچ جایگاهی در استان نداشته و ندارد چرا که بدنه اجتماعی جامعه متدین همدان و ولایتمداری آن اجازه هیچ تحرکی را به آنها نمی‌دهد.
حجازی در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر موضع ایشان در خصوص امضای نامه توسط استاندار همدان به حمایت از گروه انحرافی گفت: بنده شخصاً این مبحث را به عنوان موضوعی که با فضای سیاسی استان منطبق نبود، به ایشان متذکر شدم و البته اصراری به آن روند را نیز مشاهده نکردم.
وی در ارتباط با ارائه برخی وعده وعیدها از سوی مسئولان به ویژه معاون اول رئیس جمهور در ارتباط با پرداخت مطالبه مردم از م‍ؤسسه احسان‌الزهرا افزود: بنده از همان ابتدای مشاهده برخی مشکلات در این زمینه وارد کار شدم تا موانع کاری آن را به منظور مقابله با بروز مشکل مورد تحلیل قرار دهم.
رئیس مجمع نمایندگان استان همدان گفت: اخیراً نیز با مدیرعامل مؤسسه قرض‌الحسنه ثامن‌الحجج مذاکراتی داشتیم تا برای پرداخت مطالبات مردم حداقل در حوزه قرض‌الحسنه اقدام کنند.
وی با بیان اینکه بنده نمی‌توانم پاسخگوی وعده وعیدهای دیگران باشم، تأکید کرد: البته برخی نیز در این زمینه مقصر هستند زیرا در مقطعی که این صندوق فاقد مجوز بود با یک ابلاغ اداری از کارمندان خود خواستند تا در آن سرمایه‌گذاری کنند.
حجازی تصریح کرد: دستگاه‌های نظارتی و امنیتی نیز در ارتباط با تکالیف و وظایف خود کمرنگ وارد شدند وگرنه نباید چنین مشکلی به وجود می‌آمد.
وی در پایان سخنانش با تأکید بر اینکه باید مردم نیز در این زمینه دقت کافی داشته باشند، خاطرنشان کرد: فرهنگ‌سازی در این راستا مد نظر قرار گیرد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول