اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم اردبیل خبر داد:

احداث پتروشیمی اردبیل با 40 درصد سهام دولتی

خبرگزاری فارس: نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی از احداث پتروشیمی اردبیل با سهم 40 درصدی دولت در این استان خبر داد.

احداث پتروشیمی اردبیل با 40 درصد سهام دولتی
جواد صبور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: با احداث این کارخانه بزرگ که توجیه‌پذیری آن در جلسه هیئت دولت در اردبیل تایید شده چندین مجموعه تکمیلی پتروشیمی نیز راه‌اندازی می‌شود تا زمینه اشتغال در صنایع پایین دست این کارخانه با گستردگی و جدیت خاص ایجاد شود.
عضو فراکسیون اکثریت مجلس هشتم در ادامه سخنان خود اساسی‌ترین و مهم‌ترین معضل کشور و منطقه را ایجاد فرصت‌های اشتغال و مشکل بیکاری اعلام کرد و بیان داشت: وجود 50 هزار بیکار در اردبیل با وجود این همه استعداد و توانمندی موجود، در شأن این استان نیست و مسئولان استانی و کشوری نیز رفع این معضل را در دستور کار قرار داده‌اند.
صبور تصریح کرد: برای حل این مشکل در گام اول دولت 300 میلیارد تومان را برای حل مشکل واحدهای تولیدی و صنعتی کارآفرین و اشتغال‌آفرین اختصاص داده است که اگر این اعتبار درست و به موقع تزریق شود کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی که به مرحله تولید کشیده شده‌اند جان تازه‌ای گرفته و شاهد رونق چرخه تولید خواهیم بود.
وی از حل مشکلات برخی از واحدهای تولیدی نظیر نساجی اردبیل خبر داد و گفت: بنده به دلیل کار طولانی اجرایی و اشرافیت به این حوزه از منظر قانون و حق نظارت خود سعی می‌کنم مواردی که به عنوان دغدغه مردم حوزه انتخابیه و استان مطرح است با جدیت پیگیری کنم.
این نماینده مجلس هشتم در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: هر چند معتقدم حل دغدغه‌های عمده مردم به ویژه در حوزه اشتغال تنها با جذب سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی انجام می‌شود اما به عنوان یک نماینده و خادم مردم سعی می‌کنم با نگاه درست و واقع‌بینانه مشکلات را مورد بررسی قرار داده و به صورت شفاف رفع آنها را پیگیری کنم.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، صبور همچنین از پیگیری‌های لازم برای احداث کارخانه تولید کامیونت به نام مازمان خبر داد و اضافه کرد: این کارخانه بعد از پیگیری‌های مستمر و اخذ مجوز لازم در محل کارخانه تراکتورسازی اردبیل احداث می‌شود.
وی در پایان سخنان خود گفت: در کنار توجه به بخش صنعت، سرمایه‌گذاری‌های لازم در حوزه گردشگری را نیز نادیده نگرفته‌ایم به طوری که معتقدیم باید با سرمایه‌گذاری دقیق آب‌های گرم شهرستان نیر همچون سرعین احیا شود.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول