اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن شیراز خبر داد:

صادرات 20 میلیون دلاری ماهانه از پتروشیمی شیراز

خبرگزاری فارس: رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن شیراز گفت: با تلاش‌های صورت گرفته سهم پتروشیمی شیراز در صادرات ماهانه 20 میلیون دلار است.

صادرات 20 میلیون دلاری ماهانه از پتروشیمی شیراز
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، فریدون فرقانی بعد از ظهر امروز در مراسم تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان فارس اظهار کرد: بر اساس آمار ارائه شده میزان صادرات در هفت ماهه امسال در کشور 24 میلیارد دلار بوده که به 45 میلیارد دلار افزایش می‌یابد. 
وی خاطرنشان کرد: برای ارائه تسهیلات به صادرکنندگان، هیئت رئیسه تشکیلات صادراتی در اتاق بازرگانی، صنایع و معادن شیراز دائر شده است. 
فرقانی با اشاره به اینکه دانش‌بنیان کردن اتاق بازرگانی برای توسعه سطح علمی یکی از الزام‌ها است، گفت: پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و توجه به آموزش از جمله اولویت‌های اتاق بازرگانی و صنایع و معادن شیراز است.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن شیراز تصریح کرد: پذیرش هیئت‌های تجاری از کشورهای کرواسی، اندونزی و پاکستان در سال جاری، به روز کردن روش آموزش و استفاده بهینه از اینترنت و شناخت و افزایش رونق صادراتی از دیگر اهداف اتاق بازرگانی بوده است.
فرقانی اضافه کرد: حضور فعال اتاق بازرگانی در شورای برنامه‌ریزی استان برای حمایت و ارائه تسهیلات به صادر و واردکنندگان، درخواست پرداخت جوائز معوقه صادرکنندگان، برخورد واقع‌بینانه در بخش صادرات و کنترل در ارائه کارت بازرگانی از جمله درخواست‌های اتاق بازرگانی از مسئولان اجرایی و ارشد استان فارس است.
وی در ادامه سخنان خود از صدور 500 میلیون دلاری صادرات استان فارس در سال خبر داد و گفت: برای تحقق میزان صادرات باید بانک‌ها در ارائه تسهیلات بانکی اقدام کنند تا شاهد تسریع در روند رشد توسعه صادرات و واردات در کشور به ویژه استان فارس باشیم.
وی با تأکید بر اینکه میزان صادرات و واردات به صورت یکسان باید نهادینه شود، افزود: بخش خصوصی باید تمام واردات خود را از محل صادرات انجام دهد تا شاهد اقتصادی پویا و پایدار باشیم.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن شیراز مهم‌ترین مشکل صادرات و واردات را افزایش هزینه حمل و نقل برشمرد و خواستار توجه ویژه به این معضل شد.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول