اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون توانبخشی بهزیستی آذربایجان غربی:

مسئولان به مناسب‌سازی فضای شهری اهتمام کنند

خبرگزاری فارس: معاون توان‌بخشی بهزیستی آذربایجان غربی گفت: باید مسئولان دستگاه‌های اجرایی بیش از پیش در راستای مناسب‌سازی فضای شهری برای معلولان گام بردارند.

مسئولان به مناسب‌سازی فضای شهری اهتمام کنند
به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، بهروز کارگری ظهر امروز در جلسه‌ای که با حضور خبرنگاران در سالن جلسات این دستگاه تشکیل شد، اظهار داشت: معلولان جسمی و حرکتی جزئی از این جامعه بوده و شهروند آن هستند از این رو باید در راستای بهسازی وسایل نقلیه عمومی، اصلاح معابر و ... اقدام شود تا برای حضور یافتن در مجامع مختلف اعم از اداره‌ها، کتابخانه‌ها، مراکز تفریحی شرایط لازم برای معلولان نیز فراهم شود.
وی تصریح کرد: در هشت ماه نخست سال جاری مبلغی به میزان 10 میلیون تومان برای مناسب‌‌سازی فضای شهری در حوزه‌های مختلف توسط این دستگاه هزینه شد ولی این میزان کافی نیست چرا که باید در این زمینه همه نهادها از طریق تخصیص اعتبارات و همراه با برنامه وارد عمل شوند.
این مسئول حمایت خیران از مددجویان را خواستار شد و گفت: افراد نوع‌دوست و نیکوکار باید بیش از پیش در این زمینه وارد عمل شوند و برای ارتقای سطح کیفی زندگی، اشتغال، ازدواج و سایر مسائل مددجویان را مورد حمایت مادی و معنوی خود قرار دهند.
وی یادآوری کرد: در هشت ماهه نخست سال جاری 29 مورد کودک نیازمند به کاشت حلزون به مراجع مربوط معرفی شدند که هزینه هر عمل جراحی 26 میلیون تومان است که از این مبلغ حدود 20 میلیون تومان توسط یک نهاد در تهران تامین می‌شود، سه میلیون تومان آن بر عهده خانواده‌ها، سه میلیون تومان هم بر عهده بهزیستی است.
 وی ادامه داد: اما این در حالی است که از ابتدای سال جاری تاکنون برای انجام شدن این عمل جراحی فقط شش میلیون تومان پرداخت کرده‌ایم از طرف دیگر خانواده‌ها نیز توان مالی مناسبی برای پرداخت سهم خود ندارند پس می‌طلبد افراد خیر برای پشتیبانی این قبیل کودکان همت کنند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: از ابتدای سال تاکنون برای هشت هزار و 245 معلول کمک هزینه نگهداری در منزل پرداخت شده است همچنین برای 710 نفر بیماری روانی مزمن مستمری پرداخت شده که میانگین مستمری به طور ماهانه برای معلولان 40 تا 45 هزار تومان و برای بیماران روانی هم حدود 32 تا 50 هزار تومان است.
کارگری با بیان اینکه در زمینه‌های مختلف خدمات متنوعی برای جامعه هدف ارائه می‌شود، ادامه داد: در هشت ماه گذشته 350 فقره مجوز معافیت از سربازی، هزار و 200 فقره گواهی معلولیت برای افراد متقاضی صادر شده است تا در مبادی متقاضی این مدارک را ارائه دهند.
وی یادآوری کرد: در حال حاضر 164 نفر در مقطع لیسانس، 25 نفر در مقطع فوق‌لیسانس، سه نفر هم در مقطع دکترا در حال تحصیل هستند همچنین در سایر مقاطع اعم از فوق دیپلم و ...نیز جوانان زیادی در حال تحصیل هستند به طوری که امسال برای 385 نفر دانشجو رقمی به میزان 93 میلیون تومان کمک هزینه تحصیلی پرداخت شده است از طرف دیگر برای حدود دو هزار و 35 دانش‌آموز رقمی به میزان 30 میلیون تومان کمک هزینه تحصیلی پرداخت شده است.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول