اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار نیر:

آگاه‌سازی از پیامد جرم نخستین گام اصلاحی است

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان نیر گفت: آگاه‌سازی از پیامد جرم نخستین قدم و گام اصلاحی در آسیب‌ها و تهدیدهایی است که ممکن است جامعه را دچار نگرانی کند.

آگاه‌سازی از پیامد جرم نخستین گام اصلاحی است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سیدحمید عباداللهی عصر امروز در جلسه ستاد پیشگیری از وقوع جرم در نیر اظهار داشت: اگر افراد جامعه به معنای واقعی از علل و ریشه‌های جرائم و ناهنجاری‌ها آگاهی پیدا کنند کمتر سراغ این آسیب‌ها و تهدیدها می‌روند به همین خاطر با یک هوشیاری و آگاهی‌سازی می‌توان از وقوع و گستردگی جرائم جلوگیری کرد.
وی با یادآوری این‌که همه تلاش‌های نظام‌های ضد دینی و ضد اسلامی تبلیغ و ترویج بسیاری از آلودگی‌ها و نابسامانی‌ها در جامعه است، تصریح کرد: دشمنان ما با همین تفکر سعی می‌کنند به برخی تنش‌ها و نگرانی‌ها در جامعه دامن زده و زمینه وقوع جرائم و ناهنجاری‌های اجتماعی را فراهم کنند تا بخشی از اهداف و مقاصد خود را پیاده کنند که در همه این زمینه‌ها باید آگاهی‌بخشی و هوشیاری مردم را به حداقل رساند.
عباداللهی در ادامه سخنان خود به ابزار مهم و کارآمد پیش‌بینی و پیشگیری در وقوع جرائم اشاره کرد و افزود: اگر این دو اصل به معنای واقعی مورد توجه و اهتمام قرار گیرد زمینه بسیاری از جرائم از بین رفته و با یک هشدار به موقع نیز می‌توان آسیب‌های احتمالی را به حداقل رساند.
این مسئول آموزش مستمر و فرهنگ‌سازی مداوم را ضروری خواند و خاطر نشان کرد: ما نباید احساس کنیم که جرائم اجتماعی ناشی از برخی هجمه‌ها و تهدیدها است بلکه در کنار مراقبت از این اصل باید فرهنگ درست، رفتار سالم و حرکت اجتماعی مؤثر را نهادینه کرده و از عواقب وقوع جرم مردم را آگاه کنیم.
به گزارش فارس، فرماندار نیر با اشاره به اقدامات خوب دادگستری در کاهش حجم پرونده‌های ورودی اضافه کرد: اگر قرار است تمامی دعاوی در دادگاه‌ها مطرح شده و به آنها پاسخ داده شود، ممکن است ورودی پرونده‌ها با خروجی آنها هیچ همخوانی نداشته باشد که در این ارتباط تقویت نگرش‌ها و باورهای گذشته و حل مشکلات به صورت کدخدا منشی می‌تواند بستر صلح و سازش را نیز بهتر فراهم کند.
در این جلسه رئیس دادگستری نیر در سخنانی با اشاره به اهمیت جلسات کارگروه پیشگیری از جرم به علل و عوامل وقوع برخی جرائم اشاره کرد و گفت: اگر بتوانیم قبل از وقوع جرم از آن پیشگیری کنیم این بهترین و کارآمدترین و کم هزینه‌ترین راهی است که می‌تواند سلامت جامعه را نیز تضمین کند.
محمدمهدی قیزیلسفلو افزود: نباید دستگاه قضایی تنها نقطه رسیدگی و حتی پیشگیری از وقوع جرم تلقی شود بلکه همراهی بسیاری از دستگاه‌ها ضابطه‌مند کردن بسیاری از رفتارهای اجتماعی و احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر خود عاملی است در پیشگیری از جرم و وقوع جرائم در جامعه که باید به اصل نهادینه تبدیل شود.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول