اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس‌کل دادگستری استان مرکزی:

هزینه کردن در امر پیشگیری جرم اتلاف سرمایه نیست

خبرگزاری فارس: رئیس‌کل دادگستری استان مرکزی با تاکید بر اینکه هزینه کردن در امر پیشگیری اتلاف سرمایه نیست گفت: اگر به بحث پیشگیری از وقوع جرم در کشور اهمیت داده شود، بیش از نیمی از ورودی پرونده‌ها به محاکم دادگستری‌ها کاهش می‌یابد.

هزینه کردن در امر پیشگیری جرم اتلاف سرمایه نیست
به گزارش خبرگزاری فارس از اراک به نقل از روابط عمومی دادگستری استان مرکزی، حجت‌الاسلام حکمت‌علی مظفری در جمع فرماندهان سپاه روح الله استان مرکزی با اشاره به تشکیل معاونت پیشگیری در قوه قضائیه و بررسی لایحه‌ای با این موضوع در مجمع تشخیص مصلحت نظام ابراز امیدواری کرد: با تصویب این لایحه گام‌های موثری در حل مشکلات پیش روی جامعه برداشته می‌شود.
وی افزود: دستگاه قضایی در استان با حدود 20 دستگاه دولتی و نظامی و انتظامی و با شرکت در کارگاه‌های کاربردی ضمن بررسی معضلات و چالش‌های اجتماعی پیش‌روی استان مرکزی،‌ پنج آسیب اجتماعی و جرم را که بیشترین فراوانی را دارا است شناسایی و نسبت به برنامه‌ریزی در راستای راهکارهای کاهش این آسیب‌ها برنامه‌ریزی مدونی را انجام داده که با اجرای کامل آن شاهد کاهش این جرائم خواهیم بود.
رئیس کل دادگستری استان مرکزی با بیان اینکه بیش از 50 درصد از ورودی پرونده‌ها در محاکم قضایی مربوط به روابط حقوقی میان افراد در جامعه است، ادامه داد: عدم آشنایی آحاد جامعه به مسائل حقوقی در معاملات باعث شده که سهم زیادی از ورودی پرونده‌ها به این موضوع اختصاص یابد.
مظفری با مقایسه ورودی پرونده‌ها در سال گذشته و امسال افزود: تنها در شش ماهه ابتدای امسال حدود 18 درصد به حجم ورودی پرونده‌ها نسبت به سال گذشته افزایش ورودی داشته‌ایم که در این مسیر مشکلات عدیده از لحاظ کمبود نیروی انسانی و قاضی و فضای اداری به دستگاه قضایی استان وارد شده است.
وی تغییر نگرش‌ها در زندگی امروزی را امری ضروری دانست و اضافه کرد: امروز همه کسانی که مسئولیتی را بر عهده  دارند اعم از روحانیت معظم و مدیران و نهادهای اجتماعی باید به امر پیشگیری اهمیت زیادی قائل شوند، چرا که وضعیت کنونی نشان می‌دهد که نبض اجتماعی و وضعیت روحی و روانی جامعه به خوبی کار خود را انجام نمی‌دهد.
مظفری کاهش زمان دادرسی و اجرای سریع احکام قضایی را از عوامل تاثیر گذار در کاهش جرائم بیان کرد و ابراز امیدواری کرد قانون‌گذار در این بخش نسبت به فرآیند کاهش زمان رسیدگی به جرایم خشن و امنیتی قوانین مدون و تاثیرگذار را تصویب کند.
انتهای پیام/ن۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول