اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی:

‌کتابخانه تخصصی فرهنگ عاشورایی در اردبیل راه‌اندازی شود‌

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: با توجه به مهد تشیع و دلدادگی استان اردبیل به فرهنگ غنی حسینی و عاشورایی باید کتابخانه تخصصی فرهنگ عاشورایی در اردبیل راه‌اندازی شود.

‌کتابخانه تخصصی فرهنگ عاشورایی در اردبیل راه‌اندازی شود‌
بهمن دری در حاشیه افتتاح هشتمین نمایشگاه کتاب اردبیل در گفتگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: ‌به دلیل آنکه استان اردبیل از دیرباز مهد تشیع و دلدادگی به فرهنگ غنی حسینی و عاشورایی است، مقرر شد در کنار این نمایشگاه به ارزش 10 میلیارد ریال برای نخستین بار مجوز خرید کتاب‌های مربوط به این حوزه را بدهیم تا با توزیع آن در بین اقشار مختلف مردم و فروش سیره امام حسین (ع) و ابعاد مختلف حماسی کربلا بیشتر نمایان شود.
وی تصریح کرد: ‌اگر قرار بود اختصاص این مبلغ روند اداری را طی کند چند ماهی طول می‌کشید اما ما سعی کردیم با اقدام بسیجی به موقع و خارج از عرف اداری این مبلغ را برای خرید کتاب‌های مرتبط با حوزه مسایل معنوی و مذهبی عاشورا اختصاص دهیم.
دری به ثمره و نتیجه این اقدام در حمایت از ناشران دینی، پدیدآورندگان کتاب‌های مذهبی و غنی‌سازی منابع کتابخانه‌ها برای دسترسی آسان مردم برای کتابخانه‌های حوزه فرهنگ حسینی اشاره کرد و افزود: امیدواریم با این حرکت در استان اردبیل نمایشگاه تخصصی عاشورا افتتاح شود تا اهالی بتوانند از این مجموعه بهره‌گیری کنند.
وی در ادامه سخنان خود با حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از برگزاری نمایشگاه‌های کتاب استان‌های مختلف ادامه داد: برگزاری نمایشگاه اعتنا به ناشران، پدیدآورندگان و تکریم نویسندگان است به طوری که علاقمندان با حضور در این نمایشگاه می‌توانند کتاب‌های مورد علاقه خود را خریداری کنند.
‌معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطر نشان کرد: در این نمایشگاه‌ها به اندازه فروش یک ساله کتاب‌فروشی‌ها کتاب در معرض فروش مردم قرار می‌گیرد و در حقیقت ویترین عظیم فرهنگی است که همه مردم می‌توانند با توجه به سلائق و علاقه خود از کتاب‌های ارایه شده استفاده کنند.
این مقام مسئول با بیان این‌که تاکنون بیش از 200 نمایشگاه‌های استانی در سطح کشور برگزار شده است، افزود: بیشترین این نمایشگاه‌ها در دولت نهم و دهم و با حمایت دولت خدمتگزار برگزار شده و یک حرکت خوبی در استان‌ها است تا همچنان این روند با قوت و قدرت ادامه پیدا کند.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول