اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار زنجان خبر داد:

کمک 7 میلیارد ریالی استانداری زنجان به کتابخانه‌ها

خبرگزاری فارس: استاندار زنجان از کمک 7 میلیارد ریالی استانداری به امور کتابخانه‌های استان زنجان خبر داد.

کمک 7 میلیارد ریالی استانداری زنجان به کتابخانه‌ها
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمد رئوفی‌نژاد شامگاه چهارشنبه در مراسم تجلیل از خادمان کتاب استان زنجان، با تبریک هفته بسیج اظهار داشت: حرکت بشر و بشریت بر اساس دانایی استوار است و اگر در زمان‌های گذشته زورمداران به واسطه زور، ثروتمندان به واسطه زر و قدرتمندان به واسطه قدرت خود در جهان یکه‌تازی می‌کردند، امروز جامعه بشری بر اساس دانایی اداره می‌شود.
وی افزود: در حال حاضر هر کسی که در جهان از دانایی بیشتری بهره‌مند است، موفق بوده و قدرت دانایی بر همه قدرت‌های زور و زر می‌چربد.
استاندار زنجان تصریح کرد: امروزه حکومت و جامعه‌ای موفق است که از دانایی، درک و شعور بالایی برخوردار بوده و علم آن جامعه از سایر جوامع بیشتر باشد.
وی ادامه داد: در حال حاضر علم بشری بر محور دانایی است و در این فضا هر کس که دانایی و علم خود را در راستای خدمت به نظام جهانی به کار گیرد موفق‌تر است.
رئوفی‌نژاد با اشاره به فعالیت‌های علمی دو دهه گذشته به ویژه 10 سال اخیر کشور در عرصه علم، خاطرنشان کرد: قله‌های پیشرفت، علم و دانایی در موضوعات مختلف با سرعت شگفت‌انگیزی دنبال می‌شود و این قله‌ها یکی پس از دیگری از سوی اندیشمندان طی و فتح می‌شود.
وی یادآور شد: پیشرفت‌های روز افزون علمی کشور در سایه دانایی و افزایش آگاهی جامعه به برکت انقلاب اسلامی عرصه‌های تکنولوژی توسط دانشمندان ایرانی کشف و جایگاه‌های قابل توجهی در جهان به دست می‌آید.
استاندار زنجان با بیان اینکه در طول تاریخ سابقه نداشته است که نام اندیشمندان علمی کشور مطرح شود، اما امروز دنیا به واسطه پیشرفت‌های روز افزون کشور نام ایران را در ذهن خود حک می‌کند.
وی پیشرفت کشور را در راستای توجه به علم و علم‌آموزی عنوان کرد و افزود: توجه به علم و کسب دانایی در عرصه‌های مختلف و همگامی در عرصه تکنولوژی با کشورهای پیشرفته جهان جایگاه علمی کشور را ارتقا بخشیده است.
رئوفی‌نژاد با بیان اینکه با وجود همه پیشرفت‌های علمی و تکنولوژی کتاب همچنان جایگاه خود را در جامعه از دست نداده است، افزود: هیچ مقوله‌ای جایگاه کتاب را پر نکرده است.
وی با بیان اینکه کتاب کارکرد خود را در جامعه در هیچ زمانی از دست نمی‌دهد، بیان کرد: گر چه ممکن است شیوه‌های تحریر کتاب تغییر یابد اما کارکرد اصلی آن به‌عنوان کتاب هیچ‌گاه دستخوش تغییرات نمی‌شود.
استاندار زنجان افزایش فعالیت‌های کتابخانه‌ای را ناشی از گرایش مردم به کتابخوانی عنوان کرد و افزود: به نسبت ظرفیت ایجاد شده در استان برای امر کتابخوانی و گسترش این فرهنگ در جامعه هنوز از فضاهای ایجاد شده به نحو مطلوبی استفاده نشده است.
وی یادآور شد: گرچه به دنبال ایجاد فضاهای جدید و استفاده از ظرفیت‌های مطلوب برای گسترش امر کتابخوانی در استان هستیم اما ضروری است خلاءهای موجود نیز در نظر گرفته شده و برنامه‌ریزی مطلوبی برای پر کردن این خلاءها داشت.
رئوفی‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مخالفت برای ادغام کتابخانه‌های عمومی با مرکز اسناد کشور ادامه داد: این ادغام موجب تضعیف نهاد کتابخانه‌های عمومی می‌شود.
وی با بیان اینکه باید با توجه به نقش و جایگاه کتابخانه‌های عمومی استان در راستای تقویت این نهاد گام برداشت، تصریح کرد: توسعه کتابخانه‌ها و امر کتابخوانی باید از اولویت‌های مورد توجه در جامعه باشد.
استاندار زنجان از حمایت 700 میلیون تومانی به کتابخانه‌های استان خبر داد و گفت: باید همه دست اندرکاران از خیرین تا مسئولان ذی‌ربط از کتابخانه‌ها حمایت کنند.
انتهای پیام/ح20  
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول