اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی آذربایجان غربی اعلام کرد:

وجود 900 هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های آذربایجان غربی

خبرگزاری فارس: مدیر کل نهاد کتابخانه های عمومی آذربایجان غربی با بیان اینکه 900 هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های این استان وجود دارد، گفت: سهم کتابخانه‌های عمومی این استان از اعتبارات فرهنگی رقم ناچیزی است.

وجود 900 هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های آذربایجان غربی
به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه علی فیروز پیش از ظهر امروز در نشست بررسی موانع و مشکلات کتاب و فرهنگ کتابخوانی در استان اظهار داشت: کتاب مجموعه‌ای از یافته‌های انسان است که با توسعه آن تمام علوم و سطح آگاهی عمومی افزایش می‌یابد و در هر جامعه‌ای که فرهنگ و سطح آگاهی مردم رشد کرده بسیاری از مشکلات فرهنگی و اجتماعی نیز حل شده است.
وی با بیان اینکه آمارها نشان می‌دهد که تنها دو درصد از مردم کشور به طور مستمر کتاب مطالعه می‌کنند افزود: هر سال به مناسبت هفته کتاب برنامه‌های متنوعی در راستای گسترش فرهنگ کتابخوانی انجام می‌شود اما این برنامه‌ها به طور عملی در ترویج کتابخوانی تاثیری نداشته است.
فیروز اضافه کرد: این آمار نشان می‌دهد که حتی قشر دانشجو و دانش‌آموز نیز کمتر به کتابخانه‌ها مراجعه می‌کنند و این تاسف‌بار است.
این مسئول با بیان اینکه نهاد کتابخانه‌های عمومی متولی ترویج کتابخوانی در جامعه نیست تصریح کرد: ما ابزارهای کافی و مناسب در اختیار نداریم و نهاد کتابخانه‌های عمومی مسئول تامین کتاب‌های موردنیاز برای عموم مردم، افزایش فضای منابع کتابخانه‌ها، زیباسازی فضای کتابخانه‌ها و به‌کارگیری فناوری‌های نوین در کتابداری و کتابخوانی است.
وی با بیان اینکه کتابخانه‌های آذربایجان غربی در زمینه به‌کارگیری فناوری‌های نوین سرآمد کتابخانه‌‌های کشور است گفت: این استان اولین استانی است که فهرست مشترک تمامی منابع کتابخانه‌های استان را تهیه کرده است.
فیروز ادامه داد: در حال حاضر 900 هزار جلد کتاب در سطح کتابخانه‌های استان وجود دارد و امانت بین کتابخانه‌ای نیز در استان راه‌اندازی شده است که اعضا می‌توانند در صورت نبود کتاب موردنظر در کتابخانه‌های عضو، از کتاب‌های موجود در سایر کتابخانه‌ها استفاده کنند.
این مسئول گفت: سند نهضت مطالعه توسط شورایعالی انقلاب فرهنگی تدوین شده که با ابلاغ آن اقدامات خوبی در زمینه کتاب و کتابخوانی انجام می‌شود.
وی با اشاره به کمبود اعتبارات اختصاص یافته به کتابخانه‌های استان بیان کرد: سهم کتابخانه‌های عمومی استان از اعتبارات فرهنگی اختصاص یافته در آخرین سفر استانی رییس جمهور، 370 میلیون تومان بود که برای 60 باب کتابخانه استان رقم ناچیزی است.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول