اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل:

شهرداری‌‌های اردبیل کتابخانه‌ها را یاری کنند

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل بر اختصاص نیم درصد بودجه شهرداری‌ها برای یاری کتابخانه‌های عمومی تاکید کرد.

شهرداری‌‌های اردبیل کتابخانه‌ها را یاری کنند
صادق فرهمندامین امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار کرد: انتظار داریم تمام شهرداران استان اردبیل نهاد کتابخانه‌های عمومی را در انجام وظایف و رسالت خود یاری کنند.
وی از راه‌اندازی انجمن خیرین کتابخانه‌ساز به مانند انجمن خیرین مدرسه‌ساز خبر داد و گفت: ما معتقدیم مردم فهیم و اندیشمند استان اردبیل با درک اهمیت موضوع کتاب و کتابخوانی ما را در شکل دادن و فعال کردن این انجمن یاری می‌کنند.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل عنوان کرد: همه آحاد جامعه می‌توانند حتی با کمترین مبلغ به جمع خیرین کتابخانه‌ساز استان اردبیل بپیوندند و در این قدم مبارک با هدف ساخت، توسعه و تجهیز کتابخانه‌ها سهیم شوند.
فرهمندامین از خیرین کتابخانه‌ساز دعوت کرد تا در تامین منابع مورد نیاز کتابخانه‌ها، تجهیز آنها، ساخت متری کتابخانه و حوزه‌های مختلف مشارکت جدی داشته باشند.
این مسئول بیان کرد: انجمن خیرین کتابخانه‌ساز در مرحله ثبت و آغاز فعالیت است و انتظار داریم با این روند وضعیت رو به جلو و قابل قبولی را در حوزه کتاب و کتابخوانی شاهد باشیم.
وی اضافه کرد: ما تلاش می‌کنیم خیرین کتابخانه‌ساز را به سمت مناطق روستایی و محروم و ساخت کتابخانه در این مناطق سوق دهیم تا حجم عمده کارها با محوریت مناطق محروم، روستایی و حاشیه‌نشین انجام شود.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل در ادامه از تکمیل پروژه‌های نیمه تمام خبر داد و تصریح کرد: امسال بیش از یک میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام اختصاص یافته که ما صرف ساخت کتابخانه‌های عمومی در پارس‌آباد، نمین، خلخال و تکمیل کتابخانه‌های روستایی زرج‌آباد، شایق، و ایران‌آباد خلخال، سرعین و پارس‌آباد می‌کنیم.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل در پایان سخنان خود از احداث کتابخانه‌های مرکزی در شهرهای پارس‌آباد، بیله‌سوار، نمین و  خلخال خبر داد و گفت: با احداث این پروژه‌ها و کتابخانه‌های مشارکتی در حال احداث 10 هزار مترمربع به وسعت کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل افزوده می‌شود‌.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول