اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پس از 10 سال؛

کتابخانه مرکزی رشت 30 درصد پیشرفت دارد

خبرگزاری فارس: مدیر کل امور کتابخانه‌های گیلان گفت: کتابخانه مرکزی رشت با وجود گذشت 10 سال تنها 30 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

کتابخانه مرکزی رشت 30 درصد پیشرفت دارد
محمد احمدی‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به آخرین وضعیت ساخت کتابخانه مرکزی رشت که به پروژه‌ای طولانی‌مدت تبدیل شده است، اظهار داشت: کتابخانه مرکزی یکی از پروژه‌های مهمی است که با وجود گذشت 10 سال تنها 30 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
وی کمبود اعتبار را از دلایل عدم تسریع در ساخت این پروژه مهم عنوان کرد و افزود: در سفر نخست هیئت دولت مصوب شده که اعتبار کتابخانه مرکزی رشت از محل ملی تامین شود اما در حال حاضر با منابع استانی در دست ساخت است و اعتبار استانی کفاف این پروژه را نمی‌دهد.
مدیر کل امور کتابخانه‌های گیلان با تصریح بر اینکه پروژه کتابخانه مرکزی رشت بالغ بر 4 میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد، ابراز داشت: با مبلغ 300 میلیون تومان استانی این پروژه به پایان نمی‌رسد.
وی، مجموع فضای چهار کتابخانه رشت را  هزار و 500 متر ذکر کرد و افزود: کتابخانه مرکزی به تنهایی هفت هزار و 200 متر فضا دارد.
احمدی‌پور انجام کار فرهنگی را مورد تاکید قرار داد و گفت: احداث این کتابخانه مرکزی جزو مطالبات مردم از مسئولان است که 10 سال از ساخت آن می‌گذرد.
وی، مجری ساخت پروژه کتابخانه مرکزی رشت را مسکن و شهرسازی بیان کرد و اذعان داشت: با اعتبارات استانی نمی‌شود انتظار پیشرفت قابل توجهی از این کتابخانه داشت.
این مسئول با بیان اینکه در گیلان 75 کتابخانه وجود دارد، خاطرنشان کرد: 15 کتابخانه مربوط به روستاهاست و در هفته کتاب امسال کتابخانه ویرمونی آستارا نیز پس از دو سال افتتاح شد.
احمدی‌پور از ساخت 30 کتابخانه روستایی در گیلان خبر داد و یادآور شد: در سفر سوم هیئت دولت احداث 30 کتابخانه روستایی به تصویب رسید که در حال حاضر 800 میلیون تومان برای کتابخانه‌ها در نظر گرفته شده و شش کتابخانه روستایی با اعتبار جدید افتتاح می‌شود.
وی اضافه کرد: در طول برنامه پنج‌ساله تعداد 30 کتابخانه روستایی در گیلان احداث می‌شود که 20 کتابخانه اکنون با مشارکت دهیاری‌ها ایجاد شده است.
مدیر کل امور کتابخانه‌های گیلان میزان اعتبار امسال کتابخانه‌های استان را مبلغ 2.5 میلیارد تومان عنوان کرد و ابراز داشت: در حال حاضر کتابخانه چوبر در دست احداث است.
وی، ساخت کتابخانه رستم‌آباد رودبار و دو کتابخانه جدید در شلمان و چمخاله لنگرود را نیز از برنامه‌های امور کتابخانه‌های استان ذکر کرد.
احمدی‌پور درباره مشارکت در امر ایجاد کتابخانه با سازمان‌ها و نهادهای استان، اذعان داشت: در این راستا 13 تفاهمنامه کتابخانه مشارکتی به امضا رسیده که تامین کتاب یکی از مفاد این تفاهمنامه است.
انتهای پیام/صا20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول