اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان خبر داد:

ارتقای فضای کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل به 37 هزار متر مربع

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل از ارتقای فضای کتابخانه‌های استان به 37 هزار متر مربع در آینده نزدیک خبر داد.

ارتقای فضای کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل به 37 هزار متر مربع
صادق فرهمندامین در حاشیه تجلیل از فعالان کتابخانه‌های استان در گفتگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: زیربنای کتابخانه‌های استان رشد قابل قبولی داشته به طوری که این رقم در سال‌های گذشته از 25 هزار متر مربع به 27 هزار و 600 متر مربع ارتقا یافته است.
وی یادآور شد: کتابخانه مرکزی اردبیل با 10 هزار متر مربع جز کتابخانه‌های کم نظیر در سطح استان با چشم‌انداز بسیار مناسب و فضایی عالی است که با استقبال بسیار مناسب کتاب‌خوانان مواجه شده است.
فرهمندامین افزود: با افتتاح و راه‌اندازی کتابخانه‌های مرزی بیله‌سوار، پارس‌آباد، مشگین‌شهر، خلخال و کتابخانه‌های روستاها فضای کتابخانه‌ای استان 10 هزار متر مربع نیز افزایش می‌یابد که شاهد 37 هزار متر مربع فضای کتابخانه‌ای در اردبیل می‌باشیم.
این مسئول تصریح کرد: قبل از دولت نهم و دهم سرانه کتابخانه برای هر 100 نفر 1.2 دهم متر مربع بود که هم اکنون این رقم به 2.7 دهم متر مربع برای هر 100 نفر رسیده است که استان اردبیل در این بخش نیز از میانگین کشوری که 2.2 دهم متر مربع برای هر 100 نفر است، پیشی گرفته است.
فرهمندامین رخداد مهم امسال کتابخانه‌های استان را دیدار کتابداران با مقام معظم رهبری اعلام کرد و ادامه داد: این دیدار را کتابداران باید افتخاری برای خود محسوب دارند که در آن مسیر و نقشه راه کتابخانه‌های کشور محقق شد.
به گزارش فارس، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل از فعال بودن انجمن کتابخانه‌های عمومی استان خبر داد و خاطر نشان کرد: کمیته نهضت مطالعه مفید نیز در استان راه‌اندازی شده که با تنفیذ حکم فرمانداران و با همکاری 17 دستگاه فرهنگی این کمیته در حال فعالیت است.
فرهمندامین کتاب و کتاب‌خوانی را جزء ضروریات زندگی بشر دانست و گفت:‌ بشر بدون کتاب طبلی میان‌تهی را می‌ماند که هیچ ارزش و بهایی ندارد.
وی یکی دیگر از طرح‌های ابتکاری در سراسر استان را طرح مطالعه‌یاوران اعلام کرد و افزود: در 10 مدرسه با عضویت 300 مطالعه‌یاور از بین دانش‌آموزان این طرح راه‌اندازی شده که به اشاعه و گسترش کتاب‌خوانی در سطح استان منجر می‌شود.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول