اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف خراسان جنوبی:

"بصیرت عاشورایی" در بقاع خراسان جنوبی برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی از برگزاری بصیرت عاشورایی در بقاع و اماکن متبرکه استان در ماه محرم خبر داد.

"بصیرت عاشورایی" در بقاع خراسان جنوبی برگزار می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد طاهر گرایلی ظهر امروز در جمع مداحان استان اظهار داشت: با عنایت به رسالت و مأموریت سازمان اوقاف و امور خیریه در برگزاری مراسم عزاداری، ترویج قرآن و معارف اسلامی بر اساس نیات واقفان خیراندیش و بسترهای مناسب و ظرفیت موجود در بقاع متبرکه و ایفای نقش محوری سازمان در راستای اجرای نیات واقفان، توسعه و ترویج فرهنگ وقف و تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و در راستای تاکیدات مقام عظمای ولایت حضرت آیت الله خامنه‌ای مجموعه برنامه‌های اقامه عزای حضرت اباعبدالله الحسین و یاران باوفایش در سطح استان اعم از امامزادگان، بقاع متبرکه، مساجد و حسینیه‌های موقوفه تحت عنوان کلی "بصیرت عاشورایی" انجام می‌گیرد.
گرایلی از برنامه‌های طرح بصیرت عاشورایی را سیاه‌پوش کردن کلیه بقاع و اماکن متبرکه و موقوفات و ادارات اوقاف، ارسال پیامک و پخش اطلاعیه با مضمون احادیثی از امام حسین‌ (ع)، احادیثی در باب عزاداری امام حسین (ع)، دعوت از مردم برای عزاداری در کنار بقاع متبرکه و اعلام برنامه‌های عزاداری اوقاف عنوان کرد.
وی به راه ‌انداختن دسته سینه‌زنی نمادین تحت عنوان کاروان استقبال از امام حسین‌ (ع) و حرکت به سمت یکی از بقاع شاخص، برپایی مراسم عزاداری مشتمل بر سخنرانی با محوریت احکام عزاداری و پیشواز از محرم در بقاع شاخص استان و اعلام برنامه‌های خاص اوقاف در ایام ماه محرم و صفر، اجرای برنامه پرسش و پاسخ در ماه محرم‌الحرام با استفاده از اساتید حوزه و دانشگاه در راستای ایجاد بصیرت عاشورایی و بینش سیاسی، برگزاری مسابقه کتابخوانی ویژه ماه محرم در راستای آشنایی نسل جوان با معارف حسینی (ع) با عنوان "بصیرت عاشورایی" را از دیگر برنامه‌های این مراسم اعلام کرد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: در این مراسمات از مداحان ولایی، مطلع نسبت به مقاتل معتبر و مراقب نسبت به عدم ترویج خرافات و اشعار و مطالب نامناسب در مداحی‌ها استفاده می‌شود.
وی مراسمات ویژه تاسوعا و عاشورا، اطعام‌دهی از محل نیات واقفان، حمایت از هیئت‌های مذهبی را از دیگر برنامه‌های این طرح عنوان کرد.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول