اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه مینوشهر:

انقلاب ایران بارزترین نمونه پیروی از عاشوراست

خبرگزاری فارس: امام جمعه مینوشهر گفت: انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام‌خمینی(ره) بارزترین نمونه پیروی از عاشورای حسینی است.

انقلاب ایران بارزترین نمونه پیروی از عاشوراست
محمدجواد عادل‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان به مناسبت آغاز ماه محرم‌الحرام و روزهای سوگواری سیدالشهدا(ع) اظهار داشت: نهضت عاشورا با توجه به ماهیت اسلام‌خواهی و اصلاح‌طلبی و ظلم‌ستیزی‌اش همواره الهام‌بخش نهضت‌های اسلامی و حرکت‌های اصلاحی بوده‌ است.
وی افزود: همانطور که امام حسین(ع) هدف خود از قیام را اجرای سیره جدشان رسول اکرم(ص)، امر به معروف و نهی از منکر، عدالت گستری و ایستادگی در برابر ظلم اعلام کردند، امام خمینی(ره) نیز چه قبل و چه بعد از تبعید اعلام کردند که ما در مقابل طاغوت ایستادگی می‌کنیم و با خواست و یاری مردم حکومت عدل را بر دو محور اسلامیت و جمهوریت بنیان می‌نهیم.
امام جمعه مینوشهر با اشاره به روند وقوع انقلاب اسلامی و تأثیرپذیری انقلابیون از عاشورا و اصول و مؤلفه‌های آن خاطرنشان کرد: مؤلفه‌های بارز عاشورا مانند فرهنگ شهادت و مبارزه مستمر حق علیه باطل، طاغوت ستیزی و امر به معروف و نهی از منکر، از جمله تأثیرات مشهود بر فعالیت‌های انقلابی مردم ایران به‌ویژه در شعارها و اعلامیه‌ها و سخنرانی‌های آنان است.
عادل‌پور ادامه راه قیام حسینی را انقلاب اسلامی ایران عنوان کرد و گفت: امروز در سراسر جهان شاهد انقلاب‌های حق علیه باطل در کشورهای اسلامی هستیم که تأثیر آموزه‌های کربلا و عاشورا در آنها به خوبی دیده می‌شود و این همان ثمره قیام سیدالشهدا(ع) است و پیام ایشان که من جز برای احیای دین جدم(ص) و امر به معروف و نهی از منکر قیام نکردم.
 وی در ادامه تصریح کرد: حکومت‌های دیکتاتوری در عصر حاضر و همچنین حکومت طاغوتی رژیم شاهنشاهی در ایران قبل از انقلاب همگی نمونه بارز حکومت یزیدی بوده و هستند و راه مقابله با این یزیدهای زمانه چیزی نیست مگر قیام حسین‌وار و عاشورایی که این کار نیز جز با عرضه اسلام ناب محمدی با حرکتی عاشوراگونه میسر نخواهد بود.
امام جمعه مینوشهر به الهام گرفتن مسلمانان مظلوم جهان در قیام علیه مستکبران از آموزه‌های دینی عاشورای حسینی اشاره کرد و اظهار داشت: ملت‌های مظلوم در جهان تحت تاثیر نهضت عاشورا روحیه شهادت‌طلبی و ایثار امام‌حسین(ع) و یارانش را مجددا در خاطره‌ها زنده کرده‌اند و با شهادت‌های مظلومانه خود یادآور جان‌فشانی‌های یاران اباعبدالله (ع) در صحنه عاشورا هستند.
عادل‌پور در پایان با بیان اینکه عاشورا دیگر تنها یک واقعه تاریخی نیست گفت: نگرش سیاسی به حادثه کربلا و درس‌آموزی از قیام عاشورا به‌عنوان سرلوحه دعوت امام‌خمینی به انقلاب در ایران و محور بسیج شدن مردم در جهان ضد دیکتاتورها تبدیل شده‌ است و ادامه این نهضت‌های بیداری نیازمند احیای فرهنگ عاشورا در جامعه و پرهیز از عزاداری صرف و نادیده گرفتن تأثیرات انقلابی آن است.  
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول