اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین:

دشمن با هجمه‌های مدرن پیام عاشورا را هدف گرفته است

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: دشمن با هجمه‌های مدرن پیام محرم و عاشورا را هدف گرفته است.

دشمن با هجمه‌های مدرن پیام عاشورا را هدف گرفته است
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حجت‌الاسلام علی نعمت‌اللهی شنبه شب در گردهمایی سالانه مسئولان هیئت‌های مذهبی و همیاران محرم در قزوین که در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی استان برگزار شد، بیان کرد: امام حسین (ع) درس حریت و آزادگی را به همه عالم داد و نعمتی که خداوند متعال به ما داده فرهنگ و حب اهل بیت است.
وی ادامه داد: حرکت امام حسین (ع) موجب ترویج فرهنگ ظلم‌ستیزی شد و امروز هر چه داریم به برکت سیدالشهدا و فرهنگ عاشوراست و هشت سال دفاع مقدس ما به برکت سیدالشهدا بود و اندیشه‌های بلند امام که فرمودند هرچه داریم از محرم و عاشوراست.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین اضافه کرد: در هشت سال دفاع مقدس، رزمندگان ما در برابر همه دنیا سینه سپر کردند و صدامی که تا بن دندان مسلح شده بود و توسط ابرقدرت‌ها هدایت و کوک می‌شد و در واقع یک عروسک خیمه شب بازی و مترسکی بیش نبود و با بهترین تجهیزات نظامی مقابل ما بود ولی مردم ما به عشق سید‌الشهدا و کربلا جنگ را اداره کردند.
وی افزود: محرم و عاشورا آنقدر برکت برای جامعه ما داشته است که قابل شمارش نیست و هویت شیعه به محرم است و محرم، غدیر و مهدویت اضلاع سه‌گانه هویت شیعه را تشکیل می‌دهند و از همین‌رو نیز در کانون توجه دشمن هستیم.
نعمت‌اللهی عنوان کرد: دشمن تلاش می‌کند چنین جامعه‌ای را با بحران مواجه کند، اندیشه غدیر را از ریشه بزند و در واقع علت را بزند تا معلول از بین برود و او تلاش می‌کند تا هویت محرم و عاشورا را از ما بگیرد و ظاهر محرم و عاشورا مراسم عزاداری و سینه‌زنی است ولی آنچه دشمنان می‌خواهند از ما بگیرند هویت عاشوراست.
وی تأکید کرد: دشمن به دنبال دور کردن مسلمانان از هویت و پیام قرآن است زیرا اگر قرآن روزی 10 بار ختم شود ولی مفاهیم آن را درک نکنیم چه ضرری برای دشمن دارد و یا سینه‌زنی برای سیدالشهدا چه ضرری دارد آنچه مهم است پیام قرآن، محرم و عاشوراست که دشمن در طول تاریخ کوشیده تا مسلمانان را از این پیام دور کند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین تصریح کرد: کسانی که برگزار کننده مراسم عزاداری امام حسین (ع) هستند و هیئت دارند و مداحی می‌کنند به همان اندازه که ثواب، اجر و پاداش دارند، مسئولیت بالایی نیز دارند و وظیفه‌شان سنگین است و باید مراقب بود دشمن به اشکال مختلف ورود پیدا نکند.
وی با اشاره به حضور عده‌ای از خانم‌ها با ظاهری نامناسب در مراسم‌های عزاداری توضیح داد: ما در محرم و عاشورا می‌خواهیم پیام حضرت زینب (س) را منتقل کنیم، حضرت زینب در اوج عزت و با احساس زنانگی خود کربلا را مدیریت کرد ولی در عاشورای ما چه خبر است و برخی زنان ما چه می‌کنند و این یعنی پیام زینب را از عاشورا گرفتن، حضرت زینب آنگونه در دروازه شام خطبه می‌خواند که تمام نقشه‌های یزید نقش بر آب شد ولی در عاشورا و محرم ما نسبت به وضعیت برخی زنان، باید تأسف خورد اینها هجمه های مدرن هستند.
نعمت‌اللهی یادآور شد: دیروز قمه‌زنی بود که به قبح آن پی برده و جامعه دارد این کار را ترک می‌کند و دیروز انحراف از فرهنگ عاشورا و محرم آن گونه بود، بنابراین باید عزاداری صحیح باشد.
وی خاطرنشان کرد: سیدالشهدا تلاقی عشق و عقل بود، عشق مکانش احساس است اما اوج عقلانیت و تعالی عقلانیت محض، عشق است که حسین (ع) آن را به جامعه بشریت اثبات کرد بنابراین کسانی که می‌خواهند محفلی برای امام حسین (ع) برگزار کنند باید بدانند که مسئولیت سنگینی بر عهده دارند.
انتهای پیام/آ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول