اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد استان کرمانشاه:

عاشورا آغازی برای پایان بود

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: جریان حماسه عاشورا آغازی برای پایان بود.

عاشورا آغازی برای پایان بود
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، حجت‌الاسلام محمد آفتابی اظهار کرد: قیام  امام حسین (ع)، عاشورا و نهضت عاشورا که خود به یک جهان‌بینی تبدیل شد، سه مولفه مهم در تبیین حرکت امام حسین (ع) برای آیندگان و در طول تاریخ بوده که نیازمند بررسی و پژوهش بیشتر در این زمینه است.
وی گفت: امام حسین (ع) به منظور مبارزه با ظلم و جور و احیاء مجدد فرهنگ ناب نبوی، علیه دستگاه یزیدیان بپا خاست و در مسیر حرکت خود، اهداف و رسالت قیام خود را برای جهانیان و آزادیخواهان بیان کرد و فلسفه قیام  خود را روشن کرد.
آفتابی افزود: این حرکت انقلابی و قیام، نه یک قیام علیه حکومتی خاص، بلکه قیامی جهانی علیه حکام ظالم بود چراکه در ادامه مسیر و رسالت پیامبران الهی و با هدف نجات انسانیت شکل گرفت و امام حسین (ع) به خوبی می‌دانست که قدم در چه مسیر بزرگی نهاده است و آن مسیر همانا باز کردن راه انقلاب و قیام برای انسان‌های آزادیخواه بود.
وی ادامه داد: مؤلفه دوم قیام امام حسین، عاشورا است که نماد مقاومت، ایثار، از خود گذشتگی و در نهایت شهادت است، عاشورا توانست به قیام امام حسین (ع) واقعیت بخشد و مسیر شهادت افتخار‌آمیز برای رستگاری انسان را به ارمغان آورد. در واقع عاشورا آغازی برای پایان بود و عاشورا مسیر نهضت بزرگ انسان‌های آزادیخواه شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه بیان کرد: در واقع سومین مولفه مهم قیام امام حسین (ع) در شکل‌گیری نهضت عاشورائیان تحقق پیدا کرد که می‌توان گفت این نهضت توانست بخش اعظم تحولات فرهنگی و اجتماعی و سیاسی را شکل دهد و در مسیر حرکت خود، تاریخ را مقهور عظمت خود کرده است، نهضتی که رسالت خود بر مبارزه با نظام‌های ظلم و جور بود و توانست تحقق‌بخش انقلاب‌های مختلف در جهان باشد و بزرگ‌ترین دستاورد این نهضت عظیم، انقلاب اسلامی ایران بود.
وی در پایان تصریح کرد: محرم فرصت مناسبی است تا ابعاد و نقش تاریخی عاشورا و قیام امام حسین (ع) را به درستی برای جامعه بازگو کنیم و در این راستا باید از تمام ظرفیت‌های این قیام تاریخی بهره ببریم.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول