اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بجنورد:

فرهنگ بسیجی با فرهنگ عاشورا پیوند خورده است

خبرگزاری فارس: فرماندار بجنورد گفت: فرهنگ بسیجی با فرهنگ و پیام عاشورا پیوند خورده است.

فرهنگ بسیجی با فرهنگ عاشورا پیوند خورده است
به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی، سیدمحمد پاکمهر در نشست شورای فرهنگ عمومی بجنورد اظهار داشت: باید با الهام پذیری از پیام عاشورا برای شکل‌گیری یک جامعه ایده ال  و رو به رشد و کمال استفاده کنیم.
وی با بیان اینکه هفته بسیج فرصتی است برای بیعت با آرمان های شهدا و تفکر بسیجی افزود: تفکر بسیجی مرز مشخصی ندارد و بنا به فرمایش مقام معظم رهبری فعالیت و خدمت بسیجی پس از 8 سال دفاع مقدس باید پررنگ تر باشد.
نماینده عالی دولت در بجنورد تصریح کرد: باید فرهنگ بسیجی در بین جامعه و نسل جوان ترویج و آن‌ها را در مقابل مسائل مختلف و ناهنجاری‌ها مصون کنیم.
وی با اشاره به این که فرهنگ بسیجی با فرهنگ عاشورا و پیام آن پیوند خورده است گفت: باید با الهام پذیری از پیام عاشورا برای شکل گیری یک جامعه ایده ال و رو به رشد و کمال استفاده کنیم.
پاکمهر به قرار گرفتن در هفته امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و گفت: این هفته وظیفه شورای فرهنگ عمومی را نسبت به ترویج این فریضه سنگین‌تر می‌کند و باید محکم تر و استوار تر از گذشته در این مسیر گام برداریم.
وی با بیان اینکه دو شهرستان بجنورد و اسفراین به عنوان پایلوت برای طرح تذکر لسانی انتخاب شده است، اظهار داشت: باید از این ظرفیت در ماه محرم برای بیمه کردن جامعه و ترویج معروف‌ها و پرهیز از منکرات استفاده کنیم چرا که در سایه برپا بودن این فریضه است که دیگر فرایض برپا خواهد بود.
فرماندار بجنورد به وجود برخی ناهنجاری‌ها در اجتماع اشاره کرد و گفت: اگر متناسب با مجرای قانون حرکت کنیم بسیاری از بزهکاری‌ها در اجتماع کمرنگ می شود.
وی خاطرنشان کرد: محیط‌های دانشگاهی، دانش آموزی و اصناف و بازار باید نسبت به ناهنجاری‌های موجود توجه بیشتری داشته باشند تا شاهد کمرنگ شدن ناهنجاری‌ها در جامعه باشیم.
نماینده عالی دولت در بجنورد تاکید کرد: برای رسیدن به جامعه آرمانی باید به وظایف موجود در حوزه فعالیت خود به درستی عمل کنیم.
آموزش‌های هم سو در مسائل مختلف از سوی دستگاه‌های اجرایی به منظور پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و تدوین راهکارهای اجرایی و مکلف شدن دستگاه‌ها برای اجرایی کردن آن، ایجاد تفریحگاه‌های سالم برای جوانان به منظور پیشگیری از آسیب‌ها  از جمله پیشنهادهای مطرح شده از سوی اعضای نشست بود.
بیان مصادیق ضد ارزشی به همراه ارائه راه کار از سوی اعضای نشست، همراهی کردن اعضا در مراسم هفته بسیج و ترویج فرهنگ بسیجی  و فعال کردن شورای امر به معروف و نهی از منکر دستگاه‌ها و پرداختن به مقوله تذکر لسانی برای مقابله با مسائل ضد فرهنگی از مصوبات این نشست بود.
انتهای پیام/خ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول