اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار شادگان:

قیام امام حسین در جهان تاریخ‌ساز شد

خبرگزاری فارس: فرماندار شادگان گفت: قیام امام حسین(ع) در جهان تاریخ‌ساز شد و مراتب بیداری اسلامی را رقم زد.

قیام امام حسین در جهان تاریخ‌ساز شد
سعید فیوضی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شادگان به‌مناسبت فرا رسیدن ایام عزای حسینی اظهار داشت: قیام مقدس و پرشکوه امام حسین(ع) ریشه در انحراف‌هاى بـنیادى و اساسى در جـامعه اسلامى داشت.
وی افزود: این انحراف‌ها زائیده انحراف حکومت اسلامى از مسیر اصلى خود از سقیفه به بـعد بـود که پس از شهادت على(ع) بـه دست سلسله سفیانى و حزب ضد اسلامى اموى افتاد.
فرماندار شادگان با بیان اینکه بـه گواهى اسناد تاریخى، سران این حزب هیچ اعتقادى بـه اسلام و اصول آن نداشتند و ظهور اسلام و به قدرت رسیدن پیامبر اسلام(ص) را جلوه‌اى از پیروزى تـیره بـنى‌هاشم بـر تـیره بـنى‌امیه، در جریان کشمکش قبیلگى در درون طایفه بـزرگ قریش مى‌دانستند، خاطرنشان کرد: آن خدابی‌خبران بـا یک حـرکت خـزنده، بـه تـدریج در پـوشش اسـلام بـه مناصب کلیدى دسـت یافتند و سرانجـام از سال چهلم هجـرى، حکومت اسلامى و سرنوشت و مقدرات امت اسلامى به دست گرفتند.
وی ادامه داد: پس از بیست سال حکومت معاویه، و بـه دنبـال مرگ وى، پـسرش یزید بـه قدرت رسید که در این دوران اوج انحراف و ستم بـنیان نهاده شد و امام حـسـین(ع) که نمى‌تـوانسـت در بـرابـر چـنین فاجـعه‌اى سکوت کند، احساس وظیفه کرد و به اعتـراض و مخالفت برخاست.
فرج‌الهی گفت: از نظر امام، پـیشوا و رهبـر مسلمانان شـرایط و ویژگى‌هایى دارد که امویان فـاقـد آنها بـوده و اسـاس انحراف‌ها و گمراهی‌ها این بود که عناصر فاسد و غیرلایق، تکیه بر مسند خلافت اسلامى و جایگاه والاى پـیامبـر زده بـودند و حاکمیت و زمامدارى آنها، آثار و نتایج بـسیار تلخ و ویرانگرى بـه دنبـال آورده بود.
وی عنوان کرد: امام حسین(ع) با حرکت تاریخی خود درس بزرگی به مسلمانان و آزادی‌خواهان سراسر جهان داد.
فرماندار هندیجان با بیان اینکه افراط‌های مذهبی که غالباً با خشونت کور همراه است عامل عقب‌ماندگی و دور شدن از هدف‌های والای انقلاب و بیداری اسلامی است که این مسئله نیز به نوبه خود مایه جدا شدن مردم و در نتیجه شکست انقلاب خواهد بود افزود: یکی بودن مسیر امام حسین(ع) و مردم در راه شکست باطل، واقعه کربلا و پس از آن رسوایی خاندان معاویه را رقم زد.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: امروز بیداری اسلامی شکل گرفته در جهان اسلامی و به تبع آن در جهان نشأت گرفته از راه ائمه معصومین(ع) به‌ویژه صاحب کربلاست که امیدواریم با تداوم و ادامه مسیر آن بزرگواران بتوانیم شاهد آزادی ملت‌های دربند ظلم و جور باشیم.
فیوضی در پایان گفت: تقوا در معنای والا و گسترده و عمیقش، سر پیچیدن از فرمانبری کافران و منافقان، و توکل و اعتماد به خداوند، دستورالعمل کارساز پروردگار برای همیشه و عمل به آن، بیداری اسلامی را در سرتاسر جهان تاریخ‌ساز و جاودان خواهد کرد.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول