اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در لرستان:

ماه محرم ماه تبلیغ دین خدا است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: ماه محرم ماه تبلیغ دین خدا است و روحانیون و ائمه جماعات مساجد از حالا باید برای هرچه بهتر برگزار شدن مراسم‌های عزاداری برنامه‌ریزی کنند.

ماه محرم ماه تبلیغ دین خدا است
به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، حجت‌الاسلام سید احمد میرعمادی عصر امروز در گردهمایی مبلغان استان لرستان در سخنانی با اشاره به در پیش بودن ایام محرم گفت: روحانیون باید همچنان که رهبری در تمام مسائل با تمام وجود وارد می‌شوند، حضور یابند و فعالیت کنند.
وی افزود: مبلغان باید برنامه‌های دین را دنبال کنند و با زبان گویای خود مشکلات و مسائل دینی و اعتقادی مردم را حل کنند.
نماینده ولی فقیه در استان لرستان با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های امام حسین(ع) خرافه‌زدایی و بدعت‌ستیزی بوده است، یادآور شد: دشمنان ما نمی‌توانند نور امام حسین(ع) را خاموش کنند، اما از راه بدعت‌گذاری و خرافه‌چینی می‌توانند تأثیر آن را کم کنند.
حجت‌الاسلام میرعمادی تصریح کرد: زدودن بدعت‌ها و خرافه‌ها تنها با فعالیت روحانیون و مبلغان ممکن است.
وی با بیان اینکه ماه محرم ماه حزن و اندوه برای مسلمانان و شیعیان جهان است، افزود: مبلغان و روحانیون باید مجالس عزاداری امام حسین(ع) را برپا کنند و تلاش کنند، در این مجالس با به منبر رفتن درس‌ها و پیام‌های این نهضت حسینی را برای مردم تبیین کنند.
نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان با تاکید بر ضرورت تبیین اهداف و پیام‌های قیام عاشورا، یادآور شد: نباید از بصیرت‌بخشی به مردم غفلت کرد و باید مفاهیم نهضت عاشورا را به مردم برسانیم و این وظیفه مبلغان و روحانیون است.
حجت‌الاسلام میرعمادی در ادامه با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران نگاه دنیا را به سمت اسلام آورد، گفت: امروز هرچه که از انقلاب اسلامی ایران می‌گذرد همه به اینکه ایران پرچم‌دار دین اسلام در جهان است بیشتر اذعان می‌کنند.
وی با بیان اینکه پیشرفت‌های انقلاب اسلامی ایران از برکت خون شهدا و هدایت‌های رهبر معظم انقلاب است، تصریح کرد: امروز ایران اسلامی به یک الگو برای جهانیان تبدیل شده است.
در ادامه مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان در این گردهمایی در سخنانی با تشریح واقعه عاشورا، بر تبیین اهداف قیام امام حسین (ع) توسط مبلغان در ایام ماه محرم تاکید کرد و گفت: ماه محرم فرصتی برای تبیین ابعاد مختلف قیام سیدالشهدا(ع) است، که باید از این فرصت به خوبی بهره گرفت.
حجت‌الاسلام علی خادمی اظهار داشت: ضروری است که روحانیون در جلسات وعظ و سخنرانی مسائل مربوط به دین و اعتقادات را شفاف‌سازی و برای مردم بازگو کنند.
گردهمایی مبلغان دینی برای اعزام به مناطق مختلف استان لرستان امروز در آستانه ماه محرم در خرم‌آباد برگزار شد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول