اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی:

بزرگ‌ترین درس کربلا اطاعت از ولی‌امر است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه باید مراقب بود تا عزاداری امام حسین (ع) دچار آفت نشود، گفت: بزرگ‌ترین درس کربلا در اطاعت از ولی‌امر نهفته است.

بزرگ‌ترین درس کربلا اطاعت از ولی‌امر است
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، آیت‌الله محسن مجتهد شبستری پیش از ظهر امروز در همایش مسئولان هیئت‌های مذهبی در مسجد آیت‌الله انگجی تبریز اظهار کرد: هیئت‌های مذهبی باید همواره اهداف امام حسین(ع) را در سخنان و مراسم مورد توجه قرار دهند.
وی افزود: با توجه به ایام محرم، عزاداری این ایام باید آن چنان که شایسته و در شان اسلام و دستورات ائمه بوده است، اجرا شود.
امام جمعه تبریز تاکید کرد: عزاداری امام حسین (ع) از والاترین عبادت‌ها است و با معرفتی خاص همراه است از این رو مراسم و برنامه‌هایی که در شان مقام ایشان نیست جمع‌آوری شده و بیشتر اهداف و ایده‌های آن شهید مظلوم مورد توجه قرار گیرد.
مجتهد شبستری تصریح کرد: باید نماز روز عاشورا را مورد توجه قرار بدهیم چرا که امام حسین (ع) شهید راه نماز است.
وی با بیان اینکه امام حسین (ع) برای احیای اسلام، عظمت قرآن و سربلندی همچنین اهتزاز بیرق اسلام و عمل به فریضه امر به معروف و نهی از منکر قیام کرد، افزود: مداحان و شعرا نیز باید در مطالب خود این مفاهیم ارزشمند را برای عموم تبیین کنند.
وی یادآوری حماسه عاشورا را عامل ایجاد شور، نشاط و حماسه عنوان و تصریح کرد: پاسداشت عاشورا، پاسداشت یک مکتب است که شجاعت را در وجود شیعیان تزریق و پویایی این مکتب را حفظ می‌کند.
امام جمعه تبریز افزود: باید مراقب باشیم عزاداری امام حسین (ع) دچار آفت نشود چرا که دشمنان تشیع درصدد هستند با با انحراف کشیدن شور عزاداران حسینی، تشیع را از مسیر اصلی خود خارج کنند.
مجتهد شبستری تصریح کرد: بزرگ‌ترین درس کربلا در اطاعت ولی امر و امام خود بودن است، طوری‌که تمام شهدای کربلا خود را فدایی امام و قاعد عظیم خود کردند تا بتوانند جایگاه ارزنده عرض ارادت به امام و پیشوا را نشان دهند.
وی افزود: امروز کربلا پر از درس‌های عبرت‌آموز و عقلایی است که اگر به اهمیت و حقیقت آن پی ببریم می‌توانیم بسیاری از راه‌ها و شیوه‌ها را اصلاح کرده و سعادت بشر را نشان دهیم.
صمد قلی‌زاده رئیس شورای هیئت‌های مذهبی تبریز نیز طی سخنانی با اشاره به برنامه‌های شورای هیئت‌های مذهبی تبریز گفت: مراسم دهه محرم باید به گونه‌ای برگزار شود که در شان مردم این شهر و دیار آذربایجان باشد.
در حاشیه این مراسم همچنین از پیرغلامان و مداحان پیشکسوت تبریز تجلیل شد.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول