اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل بنادر و دریانوردی بوشهر:

43 درصد تاسیسات ساحلی بوشهر مجوز ندارند

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: 43.4 درصد تاسیسات ساحلی استان بوشهر فاقد مجوز هستند، 33 بنا هیچگونه مجوزی نداشته و 32 بنا نیز مجوز بهره‌برداری ندارند.

43 درصد تاسیسات ساحلی بوشهر مجوز ندارند
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، محمد راستاد ظهر امروز در نشست هماهنگی حفاظت از سواحل این استان اظهار داشت: با وجود صرف هزینه‌های زیاد اما به دلیل نبود مطالعات دقیق در برخی ساخت و سازهای دریایی، این ساخت و سازها غیر قابل استفاده است.
وی افزود: 115 تاسیسات ساحلی در استان بوشهر وجود دارد که از این شمار 76 تاسیسات مشمول اخذ مجوز از سازمان بنادر و دریانوردی هستند که از این تعداد 11 بنا دارای موافقت اصولی، 32 بنا دارای مجوز ساخت و 16 بنا نیز به بهره‌برداری رسیده است.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با بیان اینکه 43.4 درصد تاسیسات ساحلی استان بوشهر فاقد مجوز هستند، اضافه کرد: 33 بنا هیچگونه مجوزی و 32 بنا نیز مجوز بهره‌برداری ندارند.
راستاد اظهار داشت: 22 تاسیسات ساحلی در بخش شمالی، 56 تاسیسات در جنوب، 20 تاسیسات در مرکز استان و 17 تاسیسات نیز در جزیره خارک ایجاد شده است.
وی افزود: 11 تاسیسات ساحلی با کاربری تجاری، 14 تاسیسات موج شکن‌های مردمی چند منظوره، چهار تاسیسات صیادی- تجاری، 32 تاسیسات نفتی، 20 تاسیسات صنعتی، چهار تاسیسات تفریحی و چهار تاسیسات مسافربری و 26 تاسیسات نیز با کاربری صیادی هستند.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: پیشنهاد می‌کنیم با پیگیری فوری ارگان‌های دولتی، به روز رسانی احکام اعضا کمیته هماهنگی و حفاظت از سواحل استان، همکاری و هماهنگی دستگاه‌های عضو این کمیته برای ملزم کردن مالکان تاسیسات به اخذ مجوزهای لازم و حضور دائم نماینده ثابت معاون عمرانی استاندار در نشست‌های کمیته به منظور ضمانت اجرایی مصوبات این نشست‌ها از ساخت و سازهای بدون مجوز در سواحل استان جلوگیری کنیم.
وی با بیان اینکه این سازه‌ها استانداردهای ایمنی را رعایت نکرده‌اند، افزود: اگر مجوزهای لازم برای این تاسیسات گرفته شود، ملزم به مطالعات زیست‌محیطی نیز می‌شوند.
وی اظهار داشت: همچنین کاربری ساخت و سازهای جدید با کاربری‌های تعیین شده در طرح جامع مدیریت یکپارچه در مناطق ساحلی کشور تطبیق ندارد ضمن اینکه به دلیل نبود نظارت‌های کافی در این زمینه بر ترددها از لحاظ امنیتی نیز مشکلاتی ایجاد می‌شود.
راستاد تصریح کرد: تصرف غیر مجاز و تخریب سواحل و تبعات منفی برای کشور در مجامع بین‌المللی از دیگر پیامدهای ساخت و سازهای بدون مجوز در سواحل بوشهر به شمار می‌رود.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول