اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده نیروی دریایی ارتش خبر داد

100 ‌درگیری شدید با دزدان دریایی /‌ اعزام 16 ناوگروه ایران به آبهای جهانی

خبرگزاری فارس: فرمانده نیروی دریایی ارتش از 100 مورد درگیری شدید ناوهای جنگی ایران با دزدان دریایی خبر داد وگفت: 16 ناوگروه ایران به شمال اقیانوس هند، دریای سرخ و مدیترانه اعزام شده‌اند.

100 ‌درگیری شدید با دزدان دریایی /‌ اعزام 16 ناوگروه ایران به آبهای جهانی
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، امیر دریادار سرتیپ حبیب‌الله سیاری در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه مشهد در آستانه روز نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: امروز دشمن و استکبار جهانی در دریاها و آب‌های آزاد مستقر است و ما نیز باید از منابع و منافع خود از دست دشمن دفاع کرده و بی‌توجه به امکانات آنها باشیم.
وی با بیان اینکه نیروی دریایی ارتش یک نیروی راهبردی است، اظهار داشت: انتظار فرمانده کل قوا از نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران این است که بتواند در دریاها و آب‌های آزاد حضور پیدا کند و از منابع  خود دفاع کرده و با اقتدار و توان دفاعی در دریاها حضور داشته باشند.
به گفته وی برای حفظ امنیت خطوط مواصلاتی تاکنون ناوها و ناوگروه‌های نیروی دریایی در سواحل جنوب شرق استقرار پیدا کرده و همچنین چندین پایگاه نظامی و شهرک در سواحل جنوب کشور در حال ساخت است، که در حفظ امنیت کشور بسیار تاثیرگذار است.
وی تصریح کرد: تجهیزاتی که تاکنون تجربه دریانوردی نداشته‌اند، امروز با بهینه و بازسازی های انجام شده در دریاها و آبهای آزاد حضور مقتدر دارند.
فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، ادامه داد: بنا به دستور مقام معظم رهبری حدود 3سال است که در عرصه آب‌های آزاد حضور داریم و پرچم کشورمان را در عرصه دریاها نشان داده‌ایم.
وی گفت: در این مدت تا کنون 16 ناو و ناوگروه به شمال اقیانوس هند، دریای سرخ و مدیترانه جهت تامین امنیت کشتی‌های تجاری و نفتکش ایرانی و دیگر کشورها فرستاده‌ایم.
امیردریادار سرتیپ سیاری با اشاره به سخن مقام معظم رهبری مبنی بر حضور نیروی دریایی در آب‌های آزاد، تصریح کرد: مقام معظم رهبری درباره حضور نیروی دریایی در آب‌های بین‌المللی گفتند که، حرکت شما در دریای آزاد سبب الهام بخشیدن و امید آفرینی در کشورهای منطقه شده و عزت ملت را در دریا به نمایش گذاشته است.
وی با اشاره به موضوع رونق گرفتن دزدی‌های دریایی در آب‌های آزاد، گفت: مدتی است که در موضوع برقراری امنیت راه‌های تجارت دریایی در مناطق مختلف دزدی‌های دریایی رونق پیدا کرده که این موضوع سبب به خطر افتادن امنیت کشتی‌های تجاری و نفتکش شده است.
سیاری افزود: در حال حاضر بیش از 30 کشور ناوهای جنگی خود را جهت حفظ امنیت کشتی‌های تجاری و نفتکش در خلیج عدن و هندوستان مستقر کرده‌اند.
وی گفت: امروز استکبار به دنبال ناامنی کنترل شده در خلیج عدن است و دزدان دریایی را با دادن مهمات و سلاح و قایق‌های تندرو و همچنین اسلحه در سواحل خلیج عدن و هندوستان حمایت می‌کند.
وی با اشاره به این مطلب که تا به امروز نگذاشته این دست دزدان دریایی به 1300 کشتی تجاری و نفتکش در آب‌های آزاد برسد، افزود: تا کنون جهت حفظ امنیت این کشتی‌ها 100مورد درگیری شدید بین دزدان دریایی و ناوهای جنگی ما رخ داده است.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول