اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی خواستار شد:

تجهیز اراضی کشاورزی اطراف دریاچه ارومیه به آبیاری مدرن

خبرگزاری فارس: معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی گفت: اراضی کشاورزی اطراف دریاچه ارومیه باید به آبیاری تحت فشار تجهیز شوند.

تجهیز اراضی کشاورزی اطراف دریاچه ارومیه به آبیاری مدرن
سید جواد محمودی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: به منظور احیای دریاچه ارومیه باید شاهد تغییر نظام سنتی آبیاری به نظام پیشرفته و قابل کنترل در آذربایجان غربی باشیم.
وی با بیان اینکه لازمه احیای دریاچه ارومیه مدیریت بهینه منابع آب در حوزه آبریز این تالاب بین‌المللی است، تصریح کرد: مصرف آب در بخش کشاورزی آذربایجان غربی بالا است و باید تدابیر لازم در این زمینه اندیشیده شود.
این مسئول با بیان اینکه باید در حوزه کشاورزی در راستای کاهش میزان مصرف آب برنامه‌ریزی‌های اساسی انجام شود، افزود: پایین بودن عملکرد آبیاری در بخش کشاورزی یکی دیگر از عوامل موثر و تشدید کننده وضعیت بحرانی دریاچه ارومیه است.
محمودی با بیان اینکه برای جبران این موضوع باید به ترویج آبیاری پیشرفته در بخش کشاورزی بیشتر توجه شود، خاطرنشان کرد: سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی می‌تواند برنامه‌ای منسجم و کارآمد در این زمینه ارائه دهد.
معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه باید در این زمینه در طول برنامه 5 ساله پنجم توسعه به وضعیت مطلوبی برسیم، گفت: تجهیز اراضی اطراف دریاچه ارومیه در برنامه پنجم توسعه به آبیاری مدرن یکی از برنامه‌هایی است که باید توسط سازمان جهاد کشاورزی استان عملیاتی شود.
محمودی با اشاره به مشارکت مردم در این زمینه، اظهار داشت: نباید از نقش مشارکت مردمی در راستای مدرن‌سازی تجهیزات آبرسانی به اراضی کشاورزی غافل شد و لازم است تا مردم را در این راستا پای کار بیاوریم.
وی بر آگاه سازی و اطلاع‌رسانی مردم در زمینه تجهیز ارضی کشاورزی به آبیاری تحت فشار تاکید کرد و یادآور شد: مشارکت مردمی در تحقق این اهداف موثر خواهد بود.
معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی بر تسریع در تبدیل اراضی کشاورزی اطراف دریاچه ارومیه به آبیاری مدرن، تصریح کرد: کشت محصولات زراعی که نیاز آبی کمتری دارند نیز می‌تواند ما را در مدیریت اصولی منابع آب در استان کمک کند.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول