اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت هفتم آذر صورت گرفت؛

تجلیل از خانواده‌های شهدای نیروی دریایی در مشهد

خبرگزاری فارس: به مناسبت هفت آذر روز نیروی دریایی و سالروز عملیات مروارید و گرامیداشت شهدای ناوشکن پیکان از خانواده‌های شهدای این عملیات تجلیل شد.

تجلیل از خانواده‌های شهدای نیروی دریایی در مشهد
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، ناخدایکم جانباز نادر مبارکی از بازماندگان ناوشکن سهند  در مراسم تجلیل از خانواده‌های شهدای نیروی دریایی در محل مهمانسرای ملوان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در مشهد اظهار داشت: ناوشکن پیکان در هفتم آذر سال 59 حماسه‌ای به یادماندنی و افتخاری بزرگ برای کشورمان و نیروی دریایی رقم زد که نیروی دریایی عراق را تا پایان جنگ تحمیلی به عقب راند.
وی تصریح کرد: همچنین این اقدام توان تحرک را از نیروی دریایی عراق به صورت بسیار جدی گرفت. بدون شک عملیات مروارید یکی از بزرگترین عملیات نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در طول سالیان جنگ تحمیلی بوده است.
وی متذکر شد: طی این عملیات در روز هفتم آذرماه سال 1359 ناوچه قهرمان پیکان با پشتیبانی جنگنده‌های نیروی هوایی با وارد شدن در جنگی تمام عیار بیش از پنج ناوچه اوزای عراقی را به قعر آب‌های خلیج فارس فرستاد.
این ناخدای نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: همچنین این ناوشکن با به آتش کشیدن اسکله‌های نفتی
البکر و الامیه مانع از صادرات نفت عراق از طریق خلیج‌فارس و دریای عمان می‌شد.
وی بیان داشت: در آن زمان،بارگیری و تخلیه کالا برای عراق از طریق بندر ام‌القصر که خارج از اروند رود است، انجام و صدور نفت عراق از طریق دو سکوی عظیم نفتی در محل مصب اروندرود عملی می‌شد.
مبارکی ابراز تاسف کرد: با این حال پس از این عملیات ناوچه قهرمان پیکان در مسیر بازگشت هدف موشک قرار گرفت و نام پیکان نامی ماندگار در تاریخ نیروی دریایی ارتش شد.
وی خاطرنشان کرد: یاد و خاطره دلاورمردی‌های دلیر مردان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در ان عملیات حساس تا همیشه تاریخ زنده و جاویدان می‌ماند.
این ناخدای نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: هم اکنون نیز این نیرو با آمادگی کامل در تمام آب‌های آزاد و خلیج‌فارس در حال دفاع از مرزهای آبی کشور است و اجازه هیچ‌گونه تعدی به مرزهای آبی کشورمان را به بیگانگان نخواهد داد.
این مراسم با حضور تعداد 300 نفر از خانواده‌های معظم شاهد، ایثارگران و یادگاران ناوچه‌های پیکان، سهند ، سبلان و جوشن در محل مهمانسرای ملوان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در مشهد برگزار شد.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول