اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای فنی صنایع دستی آذربایجان‌شرقی:

دریافت‌کنندگان مهر اصالت الگوی محصولات صنایع دستی می‌شوند

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی با اشاره به آغاز داوری‌های اولیه ارسال آثار برای دریافت نشان مهر اصالت یونسکو گفت: دریافت کنندگان مهر اصالت یونسکو الگوی سایر محصولات صنایع دستی می‌شوند.

دریافت‌کنندگان مهر اصالت الگوی محصولات صنایع دستی می‌شوند
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی،
تراب محمدی اظهار داشت: محصولی که موفق به دریافت این نشان می‌شود از بالاترین سطح مرغوبیت در صنایع دستی برخوردار است.
وی با اشاره به شش معیار ارزیابی آثار صنایع دستی برای دریافت مهر اصالت گفت: هیئتی از متخصصان ‌بین‌المللی در یونسکو محصولات را بر اساس مرغوبیت، اصالت، نوآوری، قابلیت بازاریابی، احترام به محیط زیست و مسئولیت اجتماعی بررسی می‌کنند.
محمدی خاطرنشان کرد: با توجه به موارد دقیق و سختگیرانه در ارزیابی صنایع دستی، هر محصولی که به وسیله این نشان تصدیق شود از مزیت‌های دریافت گواهی مرغوبیت، آموزش و ظرفیت‌سازی، برپایی نمایشگاه و ابزار ارتباطی و تبلیغاتی بهره‌مند می‌شود.
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تاکید کرد: با توجه به اینکه بخش صنایع دستی نقش مهمی در توسعه اقتصاد محلی و فقرزدایی ایفا می‌کند، هدف این برنامه ایجاد معاشی پایدار برای سازندگان صنایع دستی، از طریق تامین بازارهای جدید است.
محمدی افزود: این امر با ایجاد شبکه توسعه یافته‌ای از سازندگان صنایع دستی و خریداران از جمله بخش اعظم بازار، با برگزاری نمایشگاه‌ها و بازارهای تجاری امکانپذیر می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: نشان مرغوبیت صنایع دستی یونسکو هر دو سال یک بار به آثاری تعلق می‌گیرد که بر اساس معیارهای تعریف شده تولید می‌شوند.
محمدی یادآور شد: هنرمندان متقاضی آذربایجان‌شرقی می‌توانند برای دریافت فرم‌های شرکت در دریافت نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی و کسب اطلاعات بیشتر به معاونت صنایع دستی استان به نشانی تبریز، خیابان امام خمینی(ره)، نبش خیابان شهید جدیری، طبقه فوقانی فروشگاه صنایع دستی مراجعه کنند.
انتهای پیام/‌ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول