اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی ارتش:

نقش نیروی دریایی ارتش در اقتصاد جنگ مثال‌زدنی است/صدام روز سوم جنگ را باخت

خبرگزاری فارس: فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه صدام در همان سه روز ابتدائی جنگ را باخت گفت: اما باور این باخت برای رژیم بعث هشت سال به طول انجامید.

نقش نیروی دریایی ارتش در اقتصاد جنگ مثال‌زدنی است/صدام روز سوم جنگ را باخت
به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، امیردریادار دوم عرشه حسین آزاد عصر سه‌شنبه طی نشستی خبری که به مناسبت روز نیروی دریایی (هفتم آذر)‌ برگزار شد، با اشاره به نقش نداجا در جنگ هشت ساله ایران و عراق اظهار داشت: نیروی دریایی در ابتدای جنگ با استناد به اطلاعات و داده‌ها سعی بر کم کردن هر چه بیشتر تلفات داشت.
وی با بیان اینکه در مقطعی از آغاز جنگ، نیروی دریایی با خارج کردن امکانات خود از تیررس نیروهای بعثی زمینه عملیاتی را فراهم آورد که سبب نابودی همیشگی نیروی دریایی عراق شد، گفت: عملیات اشکان رویدادی بود که با انجام جنگی تمام عیار و کلاسیک و حساب شده اسکله‌های مهم اقتصادی عراق را در شمال خلیج فارس نابود کرد.
فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه از نظر ما رژیم بعثی در سه روز اول جنگ شکست خورد، ادامه داد: اما هشت سال طول کشید تا این شکست را باور کرد.
وی افزود: هیچکس نمی‌تواند حضور تکاوران نداجا را در اوایل جنگ در نبردهای سخت انکار کند.
آزاد با بیان اینکه مدیریت اقتصادی جنگ بسیار مهم‌تر از صحنه خود جنگ است، ابراز داشت: نداجا پس از انهدام نیروی دریایی عراق طی کمتر از 67 روز، همچنین اسکله‌های نفتی الامیه و البکر عراق را نیز به طور کامل منهدم و تا پایان جنگ مانع از ورود محموله‌های پشتیبانی از دیگر کشورها از طریق بنادر عراق به این کشور شد.
وی افزود: به دلیل وابستگی شدید نیروهای نظامی کشور در دوران قبل از انقلاب به مستشاران خارجی، دشمنان بر امکانات نظامی و نیروی انسانی ما تسلط کامل داشتند و با کنار هم گذاشتن اعداد و ارقام و مقایسه آن با داشته‌های خود فکر می‌کردند، می‌توانند ایران را شکست دهند، اما آنها نیروی ایمان و اعتقاد نیروهای ایرانی را نادیده گرفته بودند.
این مسئول با بیان اینکه نباید تصور شود که فعالیت‌های نداجا پس از رقم زدن حماسه هفتم آذر در جنگ به پایان رسیده است، بیان داشت: نداجا مهم‌ترین نقش را در تداوم و پایداری واردات و عبور و مرور ناوگان تجاری کشور در خلیج فارس به عهده داشت.
آزاد با بیان اینکه در آن زمان جزیره خارک به عنوان ترمینال مهم نفتی کشور به شمار می‌رفت، افزود: تامین امنیت مبادلات نفتی نیز به عهده ارتش بود.

*قحطی حاصل از تردد نیروها طی جنگ جهانی دوم در ایران بی‌سابقه است
وی همچنین با بیان اینکه قحطی که در دوران جنگ جهانی دوم به واسطه عبور نیروهای کشورهای اروپایی از ایران در این کشور به وقوع پیوست در طول تاریخ بی‌سابقه بود، یادآور شد: این در حالی است که با تدابیر نداجا و دیگر نیروها در جنگ هشت ساله که یکی از سخت‌ترین جنگ‌های دنیا به شمار می‌رود اقتصاد کشور سرپا ماند.
این فرمانده ارشد نیروی دریایی در پایان اضافه کرد: امروزه بسیاری ار ارتش‌های دنیا به این نتیجه رسیده‌اند که در کنار نیروی نظامی خود از روانشناسان و متخصصان در راستای تعمیق معنویات و باورهای مرتبط اجتماعی با فرهنگ نیروها استفاده کنند، اما نیروهای ایرانی چه در زمان جنگ و چه در زمان بعد از جنگ ایمان و اعتقاد خود را به انقلاب و آرمان‌های آن نشان داده‌‌اند.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول