اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هشدار امام جمعه ابرکوه به مسئولان:

بنیان خانواده را دریابید/ ازدواج به کابوس تبدیل شده است

خبرگزاری فارس: امام جمعه ابرکوه گفت: مسئولان به جای انجام کارهایی که بوی رفع تکلیف می‌دهد و با اجرای راهکارهای موثر، بنیان خانواده را دریابند که با وضع موجود ازدواج برای بسیاری از جوانان به یک کابوس تبدیل شده است.

بنیان خانواده را دریابید/ ازدواج به کابوس تبدیل شده است
به گزارش خبرگزاری فارس از ابرکوه، حجت‌الاسلام سیدابراهیم حسینی عصر امروز به مناسبت هفته تکریم خانواده در جمع مردم ابرکوه در مسجد مصلای این شهرستان اظهار کرد: جامعه اسلامی بنیان گرفته بر اساس ارزش‌ها و اخلاقیات و اعتقادات دینی است که اثرات آموزه‌های آن، عمیقاً صیانت‌بخشی به خانواده و در نهایت به جامعه است اما اگر در خانواده‌ها این اثر کم‌رنگ بود باید به خود و مسئولان فرهنگی کشور برگردیم که نتوانسته‌ایم برای این مهم سرمایه‌گذاری کنیم.
وی افزود: اگر در دوره سازندگی یک صدم هزینه سدسازی خرج آدم‌سازی می‌شد، امروز شاهد مسخ هویت دینی بسیاری از نسل جوان نبودیم و اگر اصلاح‌طلبان یک صدم هزینه توسعه سیاسی را صرف توسعه دینی می‌کردند، شاهد بحران هویت پسران و عروسکی شدن دختران در کلانشهرها نبودیم.
حسینی بیان کرد: از اصولگرایان که انصافاً تلاش کردند آب‌های رفته را به جوی برگردانند نیز انتظاراتی است و باید بیشتر نسبت به پیشگیری از بحران خانواده اقدام کنند.
وی تأکید کرد: اگر 10 سال قبل که مقام معظم رهبری در مورد حملات فرهنگی و سپس تهاجم فرهنگی و سرانجام به شبیخون فرهنگی هشدار دادند، مجلس کمیته نیل به راهکارهای مطالبات رهبری را تشکیل می‌داد، امروز شاهد کم‌رنگ شدن وضع عفاف و حجاب در کشور نبودیم.
حسینی خاطرنشان کرد: به مسئولان هشدار می‌دهم که خانواده‌ها را دریابید اما نه با فیلم‌های آمریکایی و هالیودی!
وی تأکید کرد: با وجود اینکه بمب‌های ویرانگر آسیب، از هوا و زمین هر ثانیه بر سرخانواده‌ها و جوانان می‌ریزد اقدامات پیشگیرانه با آموزش مهارت‌های زندگی به صورت الزامی اجرایی نمی‌شود و مجلس در مورد تشکیل وزارت امر به معروف و نهی از منکر که مورد نظر‌ حضرت امام (ره) نیز بود و تنها راه پاسخگویی عملی به مطالبات مقام معظم رهبری در مقوله تهاجم فرهنگی است، لایحه پیشنهاد نمی‌دهد.
حسینی افزود: آیا داشتن چنین وزارتخانه‌ای که صیانت بخش خانواده و جامعه از ارزش‌های دینی است برای نظام اسلامی که ام‌القرای جهان اسلام و الگوی عزت و اقتدار دینی است، انتظار به جایی نیست؟
وی ادامه داد: معضل اصلی خانواده‌ها امروز رشد قارچ‌گونه طلاق است و دستگاه قضائی نیز به جای سختگیری در این امر مذموم، به کمک رسانه‌های بدآموز، طلاق توافقی را ترویج می‌کند و به نام حمایت از حقوق زن، زمینه تشجیع آنان را فراهم کرده تا به بهانه‌های واهی مهریه‌ها را به اجرا گذارند و خانواده را که کانون عطوفت است به محل خشونت تبدیل کرده است.
حسینی تأکید کرد: میزان مهریه بدون نظارت و ضابطه‌مندی مهار گسیخته شده است و تعداد سکه‌ها از سال شمسی به قمری و زمزمه ارقام سال میلادی دارد و طمع‌ورزان کانون‌های خانواده را در معرض آسیب و ناامنی قرار داده‌اند که این یک تهدید جدی برای خانواده است.
وی خطاب به کارشناسان، دولتمردان و مجلسیان قانون‌گذار افزود: فکری برای حل این مشکل کنید و به جای دعوای سیاسی غبار سیاهی را که فراروی دختران و پسران جوان جامعه است، بزدایید و مسئولان بالا رفتن سن ازدواج را علت‌یابی و عامل‌زدایی کنند.
وی عنوان کرد: بی‌ضابطگی مهریه و مطالبه طماعانه آن و حمایت از آنان، ازدواج را در نظر بسیاری از جوانان که به امر خدا کانون رحمت است، به کابوس وحشت تبدیل کرده است.
امام جمعه ابرکوه خطاب به مسئولان گفت: مردم ولی نعمت این نظام و فرمانبر ولی امر خود به مقتضای حکم شرعی هستند، شما هم بیایید به خاطر خدا از نظام و انقلاب و خانواده‌ها و جامعه دینی دفع آفت کنید و این موریانه‌ها را که خورنده عصای قدرت نظام سلیمانی ایران اسلامی هستند از بین ببرید و خانواده‌ها را در همه زمینه‌ها حمایت و فریادرسی کنید.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول