اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون شرکت مهندسی و ساخت تأسیسات دریایی:

تاسیسات دریایی وارد عرصه بالادستی صنعت نفت و گاز شد

خبرگزاری فارس: معاون مهندسی وتامین شرکت تأسیسات دریایی ایران از ورود این شرکت به عرصه بالادستی صنعت نفت و گاز کشور پس از ابلاغ پروژه حفاری میدان نفتی رشادت به این شرکت خبر داد.

تاسیسات دریایی وارد عرصه بالادستی صنعت نفت و گاز شد
غلام‌عباس جوکار امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار داشت: با ابلاغ پروژه مدیریت و مهندسی حفاری، تأمین کالا و خدمات فنی مورد نیاز جهت حفاری 30 حلقه چاه در میدان نفتی رشادت به شرکت مهندسی و ساخت تأسیسات دریایی ایران واگذارشد.
وی افزود: اجرای این پروژه 264 میلیون یورویی فرصت مناسبی را برای تأسیسات دریایی به منظور حضور مستقل در پروژه‌های حفاری میدان‎های نفت و گاز فراهم خواهد ساخت.
معاون مهندسی و تامین شرکت تأسیسات دریایی ایران ادامه داد: با اجرای این پروژه شرکت تأسیسات دریایی برای نخستین‌بار در این میدان نفتی که در فاصله 108 کیلومتری جزیره لاوان در خلیج فارس واقع شده‎است با نقشی متفاوت حضور خواهد یافت.
جوکار با اشاره به فعالیت‎های اصلی شرکت در این پروژه تصریح کرد: نظارت بر اجرای عملیات حفاری، تامین کالا و تجهیزات مورد نیاز و همچنین ارائه خدمات فنی جهت حفاری 30 حلقه چاه تولیدی و تزریقی افقی شرح کار اصلی تأسیسات دریایی را در نخستین پروژه بالادستی‌اش تشکیل می‌دهد.
وی در حاشیه نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی که اول آذر ماه در منطقه آزاد اروند برپا شده‎است درخصوص برنده شدن این شرکت در مناقصه حفاری 30 حلقه میدان نفتی رشادت گفت: برنده شدن در این پروژه که از سوی شرکت نفت فلات قاره ایران برگزار شده بود، موفقیت قابل توجهی را برای این شرکت فراساحلی رقم زد.
معاون مهندسی و تامین شرکت تأسیسات دریایی ایران اضافه کرد: این شرکت با وجود رقیبان قدرتمندی همچون شرکت ملی حفاری ایران، پترو ایران، شرکت دانا انرژی و گلوبال پتروتک کیش که تجربه مناسبی در اجرای پروژه‌های حفاری داشته‌اند توانست با ارائه قیمت مناسب امتیاز اجرای این طرح را از آن خود کند.
جوکار اهداف مورد نظر شرکت نفت فلات قاره کارفرمای این پروژه را اینگونه بیان کرد: هدف این شرکت استفاده از توانایی، دانش فنی، خدمات تجربی و منابع لازم شرکت تاسیسات دریایی به منظور طراحی، مدیریت و پیاده‌سازی عملیات حفاری مطابق با برنامه‎های ارائه شده در میدان نفتی رشادت است.
 وی خاطرنشان کرد: مدیر حفاری این شرکت با اشاره به جزئیات قرارداد این پروژه، زمان اجرای آن را 44 ماه می‌داند و علاوه بر آن مدیریت، مهندسی و نظارت بر اجرای عملیات حفاری و‌ تأمین تمام مواد و تجهیزات مورد نیاز حفاری مطابق با تقاضای ارائه شده است.
معاون مهندسی وتامین شرکت تأسیسات دریایی ایران در پایان با اشاره به اینکه تأمین و ارائه خدمات مورد نیاز حفاری فعالیت اصلی این پروژه را تشکیل می‌دهد، گفت: نخستین پروژه بالادستی شرکت در عرصه حفاری در راستای اهداف جدید شرکت مبنی بر اجرای پروژه‌های بالادستی نفت و گاز صورت گرفته و در سه بخش مدیریت و مهندسی حفاری، تأمین مواد و تجهیزات مورد نیاز و ارائه خدمات فنی مورد نیاز حفاری اجرا خواهد شد.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول