اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل انتخابات وزارت کشور:

تبلیغات زودهنگام انتخابات مجلس مغایر با قانون است

خبرگزاری فارس: مدیرکل انتخابات وزارت کشور گفت: تبلیغات زودهنگام انتخابات مجلس مغایر با قانون انتخابات است و تخلف از قانون برای کاندیداهایی که بخواهند در این عرصه ورود پیدا کنند به هیچ وجه پذیرفته نبوده و زیبنده نیست.

تبلیغات زودهنگام انتخابات مجلس مغایر با قانون است
حسنعلی نوری در حاشیه سفر به مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساری با اشاره به نزدیک بودن انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی و تبلیغات زودهنگام برخی کاندیداها از ماه‌ها قبل اظهار داشت: برخی کاندیداهای نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در شهرستان‌ها از ماه‌ها قبل تبلیغات خود را به صورت غیررسمی شروع کردند که این امر عملی غیرمتعارف است.
وی عنوان کرد: قانون مشخص کرده که تبلیغات زودهنگام مغایر با مفاد آن است.
مدیرکل انتخابات وزارت کشور بیان داشت: همه فرمانداران و حوزه‌های انتخابیه ملزم به رصد فضای شهری و روستایی هستند.
نوری با تاکید اینکه مسئولان شهرستان‌ها باید در صورت مشاهده مواردی که از مصادیق تبلیغات زودهنگام باشد را موظف به گزارش هستند، ادامه داد: تا با استفاده از مجاری قانونی، دستگاه قضا و دستگاه‌های نظارتی با متخلفان برخورد شده، زیرا کسی که می‌خواهد خود در معرض رای مردم قرار دهد متخلف بوده و تخلف از قانون برای کاندیداهایی که بخواهند در این عرصه ورود پیدا کند به هیچ وجه پذیرفته و زیبنده نیست.
مدیرکل انتخابات وزارت کشور و جانشین رئیس ستاد انتخابات کشور عنوان کرد: بنابراین آن چیزی که ما در دستور کار داریم رصد تخلفات و انعکاس‌اش به مجاری قانونی است که امیدواریم همکاران ما در مجموعه‌های ذی‌ربط بتوانند برخوردهای لازم را اعمال کنند تا بتوانیم فرهنگ تقید به قانون و اجرای آن را در عرصه تبلیغاتی انتخابات نهادینه کنیم.
وی با اعلام اینکه انتخابات سال‌های آینده به صورت کامل رایانه‌ای برگزار می‌شود، گفت: در انتخابات رایانه‌ای 25 پروسه تعریف شده که در انتخابات نهم مجلس شورای اسلامی اسفند ماه 24 مرحله رایانه‌ای بوده و تنها مرحله اخذ رای الکترونیکی در شعب انتخاباتی انجام نمی‌شود.
نوری در پایان اذعان داشت: باید همه دستگاه‌‌ها و نهادها در برگزاری انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی و میاندوره‌ای چهارمین دوره مجلس خبرگان رهبری تلاش کنند تا بار دیگر با حضور پرشور و حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای بتوانیم برگ زرین دیگری از انقلاب اسلامی را رقم بزنیم.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول