اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سیاسی امنیتی استاندار قزوین:

نتیجه مهم نیست، انتخابات سالم و با شکوه می‌خواهیم

خبرگزاری فارس: رئیس ستاد انتخابات استان قزوین گفت: ما تنها وظیفه داریم در اجرای انتخابات مردم را در برگزاری پشتیبانی کنیم بنابراین نتیجه مهم نیست بلکه به دنبال برگزاری انتخاباتی سالم، قانونمند و با حضور حداکثری مردم هستیم.

نتیجه مهم نیست، انتخابات سالم و با شکوه می‌خواهیم
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، سیروس صابری عصر امروز در نشست خبری بیان کرد: روند اجرایی شدن انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی از اردیبهشت ماه سال جاری شروع شده و جلسه‌ها و کارگروه‌ها نیز تشکیل شده است که در نهایت در 12 آبان ماه سال جاری ستاد انتخابات تشکیل و کمیته‌ها نیز مشخص شده‌اند.
وی ادامه داد: مقام معظم رهبری انتخابات را یکی از آزمون‌های ملت در برابر دشمنان و وسیله‌ای برای عزت ملی می‌دانند و حقیقت نیز همین است البته شناسنامه ملت ایران در انتخابات درخشان است چرا که به طور متوسط هر سال یک انتخابات داشته‌ایم و این نشان می‌دهد که مردم خودشان سرنوشتشان را رقم می‌زنند.
معاون سیاسی امنیتی استاندار قزوین اضافه کرد: علت تداوم انقلاب اسلامی علی‌رغم توطئه‌های دشمنان همین است یعنی مردم پشتیبان انقلاب هستند و خودشان با حضور در صحنه اداره کشور را رقم می‌زنند به طوری که حتی در روز های اولیه پیروزی انقلاب ما برای تعیین نوع حکومت انتخابات داشتیم.
وی تصریح کرد: انتخابات به طور کامل به دست مردم اجرا می‌شود چرا که هیئت‌های اجرایی از میان مردم انتخاب می‌شوند و انتخابات را اجرا می‌کنند و حتی اعضای هیئت نظارت نیز از میان مردم هستند که بر انتخابات نظارت می‌کنند و این یعنی مردم خود انتخابات را برگزار می‌کنند و ما تنها ناظری هستیم که بر انتخابات نظارت و آن را پشتیبانی می‌کنیم.
صابری عنوان کرد: استان قزوین در عرصه انتخابات شناسنامه درخشان دارد چرا که حضور مردم حضور بالایی بوده البته در مقایسه حضور مردم در انتخابات باید انتخابات مجلس را با مجلس و انتخابات ریاست جمهوری را با ریاست جمهوری مقایسه کنیم چرا که به طور طبیعی حضور مردم در انتخابات ریاست جمهوری بیش از انتخابات مجلس است.
وی گفت: شکر خدا ستاد انتخابات استان تشکیل شده و بنده در مسئولیت ریاست ستاد انتخابات دومین تجربه خدمت به مردم را دارم و مسئولان کمیته‌ها نیز تجربه کافی را برای برگزاری انتخابات دارند که تمهیدات لازم و امکانات پشتیبانی و رایانه‌ای برای این امر تدارک دیده شده است.
رئیس ستاد انتخابات استان قزوین ادامه داد: بر‌اساس اعلام وزارت کشور قرار است 10 درصد انتخابات به صورت رایانه‌ای انجام شود البته هنوز مشخص نیست که این 10 درصد به صورت متمرکز در یک استان و یا در استان‌های مختلف خواهد بود ولی ما برنامه‌ریزی‌های لازم را برای برگزاری انتخابات داشته و داریم و در صورت اعلام در یک شهرستان انتخابات به صورت رایانه‌ای برگزار خواهد شد.
وی افزود: در خصوص شعب اخذ رأی نیز پیش‌بینی ما حدود 800 شعبه برای استان است که در انتخابات گذشته نیز تعداد صندوق‌های رأی 800 و اندی بوده است البته اضافه کردن صندوق‌های رأی باید دارای توجیه لازم باشد چرا که هر صندوق به نیروی کافی، امنیت لازم برای اخذ رأی نیازمند است و ما در حوزه صندوق‌های سیار نیز سیاستمان بر کاهش این شعب است.
صابری عنوان کرد: ستاد انتخابات استان با دقت مسائلی که در استان می‌گذرد را رصد می‌کند بنابراین از کسانی که احتمال کاندیداتوری آنها وجود دارد بررسی‌هایی داشته‌ایم که ممکن است تعداد آنها کم یا زیاد شود.
وی ادامه داد: براساس بررسی‌های انجام شده در استان قزوین 37 کاندیدای احتمالی داریم که 13 نفر در شهرستان قزوین 14 نفر در شهرستان بوئین‌زهرا و 10 نفر در شهرستان تاکستان هستند.
معاون سیاسی امنیتی استاندار قزوین یادآور شد: از این 37 نفر کاندیدای احتمالی 20 نفر اصولگرا، 15 نفر اصلاح‌طلب و دو نفر مستقل هستند.
وی اظهار کرد: در خصوص افزایش تعداد نمایندگان استان از چهار نماینده نیز باید بگویم که هنوز احتمال این امر وجود دارد یعنی اگر 20 نفر به تعداد نمایندگان در سطح کشور افزوده شود یکی از این نمایندگان سهم استان قزوین خواهد بود که بدین ترتیب حوزه انتخابیه آبیک و البرز را به صورت مستقل در انتخابات خواهیم داشت.
صابری توضیح داد: در حال حاضر کاندیدای مشخصی در استان وجود ندارد و مسائل مطرح شده تنها براساس براوردها و پیش بینی‌هاست البته برخی از کاندیداها نیز به بهانه مشخص نبودن کاندیداتوری خود از اعلام رسمی حضور در عرصه انتخابات خودداری می‌کنند که شاید این امر برای فرار از قانون باشد.
وی اعلام کرد: در خصوص استعفای مدیران برای حضور در انتخابات نیست این موضوع در تاریخ قانون 3 تیر ماه سال جاری تا 9 تیر ماه انجام شده که طی این مدت شش نفر در استان قزوین استعفا داده‌اند البته ممکن است کسان دیگری نیز در خارج از استان برای حضور در عرصه رقابت‌های انتخاباتی استان قزوین استعفا داده باشند که آماری از آنها نداریم.
رئیس ستاد انتخابات استان قزوین اضافه کرد: ستاد انتخابات استان برای برگزاری یک انتخابات قانونمند، سالم و با شکوه تمهیدات لازم را در حوزه نیروی انسانی اندیشیده است که بدین منظور 15 هزار نفر نیرو در قالب اعضای هیئت‌های اجرایی، نماینده فرماندار، کاربر رایانه، عوامل انتظامی و... پیش‌بینی شده است که دو هزار نفر در زمینه رایانه آموزش می‌بینند.
وی خاطرنشان کرد: هیئت اجرایی تشکیل خواهد شد و از چهارم تا دهم اسفند ماه زمان تبلیغات کاندیداها خواهد بود یعنی از آغازین ساعت 11 اسفند ماه تبلیغات انتخاباتی ممنوع خواهد بود و در 12 اسفند سال جاری انتخابات برگزار خواهد شد.
صابری ادامه داد: در برگزاری انتخابات حتی به صورت دستی حدود 90 درصد کارها به صورت رایانه‌ای انجام می‌شود.
وی بیان کرد: در حال حاضر 39 حزب و تشکل سیاسی در استان قزوین وجود دارد که تنها 14 تشکل دارای مجوز قانونی است که از 39 حزب 35 حزب و گروه سیاسی در شهر قزوین و چهار حزب و گروه سیاسی در آبیک فعالیت دارند.
معاون سیاسی امنیتی استاندار قزوین اظهار کرد: از 14حزب دارای مجوز سه حزب دارای مجوز فعالیت استانی و 11حزب دارای مجوز فعالیت شهرستانی هستند، از این 14 حزب 10 حزب دارای گرایش سیاسی اصلاح‌طلبی و چهار حزب و تشکل دارای گرایش اصولگرایی هستند.
وی عنوان کرد: آنچه ما به دنبالش هستیم برگزاری انتخاباتی قانونمند، سالم و با مشارکت بالای مردم است البته در دوره قبل انتخابات ریاست جمهوری نیز مسئولان دفاتر ستادهای انتخاباتی ریاست جمهوری در استان خودشان به سال بودن انتخابات اذعان داشتند حال یک جریان فتنه‌ای راه افتاد.
صابری یادآور شد: در میان این آقایان کسانی بودند که بعد از انتخابات گفتند انتخابات سالم است و کاندیدای ما رأی نیاورده است و ما چهار سال دیگر در انتخابات سعی می‌کنیم.
انتهای پیام/‌ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول