اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول کمیته فناوری و اطلاعات انتخابات استان قزوین:

قزوین برای برگزاری انتخابات رایانه‌ای آمادگی لازم را دارد

خبرگزاری فارس: مسئول کمیته فناوری و اطلاعات انتخابات استان قزوین گفت: 10 درصد انتخابات رایانه‌ای برگزار می‌شود که قزوین برای این منظور آمادگی لازم را دارد.

قزوین برای برگزاری انتخابات رایانه‌ای آمادگی لازم را دارد
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، محمدرضا نصرآبادی عصر امروز در نشست خبری بیان کرد: برگزاری انتخابات در 25 فرایند دیده شده که 24 فرایند که 90 درصد را شامل می‌شود به صورت مکانیزه بوده و تنها یک فرایند که اخذ رأی است، به صورت غیر مکانیزه انجام می‌شود.
وی ادامه داد: براساس اعلام وزارت کشور 10 درصد از جریان انتخابات به صورت مکانیزه انجام خواهد شد.
مسئول کمیته فناوری و اطلاعات انتخابات استان قزوین اضافه کرد: در فرایند 24 گانه انتخاب 70 اقدام پیش‌بینی کرده‌ایم که به صورت الکترونیک انجام خواهد شد.
وی اعلام کرد: برای امنیت هر چه بیشتر در انتخابات از بستر اینترنت استفاده نخواهیم کرد بلکه همه کارها بر روی شبکه وی پی ان وزارت کشور انجام خواهد شد.
نصرآبادی عنوان کرد: اخذ رأی از طریق کد ملی انجام می‌شود بنابراین تأکید ما بر این است که شهروندان عزیز هنگام مراجعه برای رأی دادن، کارت ملی را به همراه شناسنامه داشته باشند تا رأی آنها با کد ملی ثبت شود البته با تمهیدات اندیشیده شده در صورت نبود کد ملی رأی‌گیری براساس شماره سریال شناسنامه انجام خواهد شد.
وی یادآور شد: سیستم طراحی شده و نرم‌افزار ثبت آرا به شکلی است که در صورت رأی تکراری، از رأی گیری مجدد جلوگیری خواهد شد.
 
* مشکل امنیتی نداریم
معاون کمیته امنیت ستاد انتخابات استان قزوین اعلام کرد: دستگاه‌های انتظامی و امنیتی استان آمادگی لازم را برای برگزاری انتخابات سالم و قانونمند دارند.
علی مقدمی افزود: طرح‌های امنیتی در این زمینه تهیه شده و برای امنیت انتخابات براساس تصمیم شورای امنیت کشور اقدام خواهیم کرد.
 
* آماده پاسخگویی به سئوالات حقوقی هستیم
رئیس کمیته حقوقی ستاد انتخابات استان قزوین اظهار کرد: تلاش ما بر این است که قانون را به طور دقیق در برگزاری انتخابات به اجرا درآوریم.
حمزه محمدی عنوان کرد: این کمیته آمادگی پاسخگویی به پرسش‌های احتمالی را در زمینه انتخابات دارد.
 
* طرح‌های حفاظتی انتخابات طراحی شده است
مسئول کمیته حراست و استعلامات ستاد انتخابات استان قزوین گفت: کمیته حراست و استعلامات طرح‌های حفاظتی را برای برگزاری انتخابات آماده کرده است تا حفاظت از شعب اخذ رأی و نظارت بر توزیع ملزومات به طور دقیق و قانونمند انجام شود.
رضا محسنی توضیح داد: در راستای اجرای هرچه بهتر انتخابات این کمیته با دیگر کمیته‌ها تعامل لازم را خواهد داشت و کارت تردد برای افراد واجد شرایط و خبرنگاران با اعلام رئیس ستاد انتخابات صادر خواهد شد.
 
* رسانه‌ها بیشتر اطلاع‌رسانی کنند
مسئول کمیته اطلاع‌رسانی انتخابات استان قزوین گفت: این کمیته بر لزوم افزایش سطح آگاهی مردم و فعالیت رسانه‌ها برای شناساندن جایگاه قوه مقننه تأکید دارد چرا که برخی عنوان نمایندگی مجلس را در عنوان مجری قانون می‌دانند.
صادق دقیقی ادامه داد: کمیته اطلاع‌رسانی برای ارتباط مردمی سامانه پیامکی 30007534300300 و نشانی پست الکترونیک entekhabat@ostan-qz.ir را در نظر گرفته است که می‌توانیم از این طریق پیام‌های مردمی را دریافت کنیم.
وی عنوان کرد: در عرصه اطلاع‌رسانی برای انتخابات در حوزه رسانه‌های مکتوب از ابتدای مهر ماه سال جاری تا 25 آبان ماه سال جاری 104 خبر، گزارش، پیام کوتاه، مقاله، پیام تلفنی، مصاحبه و گفتگو تهیه شده که از این تعداد 50 عنوان خبر، 26 پیام کوتاه، چهار سرمقاله، یک گزارش، هشت مقاله، دو آگهی و 13 مصاحبه و گفتگو بوده است.
مسئول کمیته اطلاع‌رسانی انتخابات استان قزوین یادآور شد: از این تعداد 18 خبر در روزنامه ولایت، 12 خبر در افق آینده و شش خبر در هفته نامه تابان و تاک منتشر شده است.
انتهای پیام/‌ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول