اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر‌کل اداره ‌ارشاد‌ گیلان:

رسانه‌ها زمینه حضور حداکثری مردم در انتخابات را فراهم کنند

خبرگزاری فارس: مدیر‌کل اداره فرهنگ و‌ ارشاد اسلامی با تاکید بر خودداری رسانه‌ها از تبلیغات زودهنگام کاندیداهای احتمالی، گفت: فراهم کردن زمینه حضور حداکثری مردم در انتخابات نهمین دوره مجلس جزو وظایف مهم رسانه‌هاست.

رسانه‌ها زمینه حضور حداکثری مردم در انتخابات را فراهم کنند
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، منصور ایمانی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران هدف از این نشست را ارائه توصیه‌ها و انتظارات مربوط به انتخابات نهمین دوره مجلس از رسانه‌ها عنوان کرد.
وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران هر سال یک انتخابات برگزار می‌کند، اظهار کرد: استکبار جهانی سه دهه است که اتهام سنگین مبنی بر اینکه جمهوری اسلامی ایران از پشتوانه مردمی خالی است، به ایران می‌زند و هر بار حضور حداکثری مردم در صحنه این توطئه استکبار را نقش برآب می‌کند.
مدیر‌کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان افزود: مردم با توجه به جنگ روانی دشمن و هجمه‌های سنگین نشان داده‌اند که توانمندی بیش از تصور دشمن دارند و با بینش و بصیرت خود انتخابات با شکوهی را خلق کردند.
وی با اشاره به اینکه نشست امروز با هدف راهبردها و کارکردهای رسانه‌ای است، تصریح کرد: در بحث راهبردها به دنبال ارتقای دانش و بینش اجتماعی در جامعه هستیم.
ایمانی یکی از ابزارهای لازم را انتخاب فرد اصلح دانست و عنوان کرد: حضور حداکثری مردم پای صندوق‌های رای یکی از افتخارات ماست که رسانه‌ها باید زمینه این حضور را فراهم کنند.
وی نقش اشخاص مرجع نظیر هنرمندان، ورزشکاران، چهره‌های هنری، نخبگان و... را در فراهم آوردن زمینه حضور حداکثری مردم تاثیرگذار و مهم دانست.
این مسئول با تاکید بر اینکه نباید رسانه‌ها فضای انتخابات را ملتهب و سیاه‌نمایی کنند، افزود: ظرفیت‌های قانونی کشور در قانون اساسی بی‌نظیر است و انتظار می‌رود این ظرفیت‌ها تشریح شود و بزرگان جامعه مردم را در جریان وظایف نظام قرار دهند.
وی‌ رسانه‌ها را بازوان توانمند جامعه خواند و بیان کرد: فراهم کردن زمینه حضور حداکثری مردم در صحنه جزو وظایف مهم رسانه‌هاست.
ایمانی‌ رسانه‌ها را به تشریح خوب دستاوردهای قیام‌های مردم منطفه و وال‌استریت موظف و عنوان کرد: باید نسبت به دستاوردهای این قیام‌ها تشریح خوبی داشته باشیم.
وی‌ ضرورت مقابله با انواع اتهامات دشمن را از دیگر وظایف رسانه‌ها برشمرد و اظهار کرد: رسانه‌ها باید در حول محور برنامه‌ای به جای شخص‌محوری بپردازند.
مدیر‌کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان پرهیز از بزرگنمایی مشکلات، ترغیب مردم و قومیت‌ها برای انتخاب نماینده اصلح، تلاش برای تبدیل انگیزه‌های قدرت‌طلبانه به خدمات صادقانه و... را جزو منشور اخلاق و آیین‌نامه رفتاری در انتخابات ذکر کرد.
وی بیان کرد: طبق این منشور، حرکت باید بر مدار قانون و منویات رهبری باشد و ما مکلف به انجام وظایف و تکالیف خود هستیم.
ایمانی با تاکید بر ضرورت دوری رسانه‌ها از تبلیغات و تعارفات زودهنگام انتخاباتی، خاطرنشان کرد: برخی مطبوعات با تبلیغات زودهنگام به نظرسنجی افراد اقدام کردند که باید از این امر دوری کنند.
وی با اشاره به اینکه باید از افشای اسرار نامزدها، تخریب، تهمت و‌... پرهیز شود، عنوان کرد: باید از تضعیف نظام دوری شود و رسانه‌ها و مطبوعات از تبلیغات زودهنگام خودداری کنند.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول