اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت الله کعبی:

جامعه مدرسین در انتخابات بر اساس منشور اصولگرایی عمل می‌کند

خبرگزاری فارس: معاون جامعه و نظام جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در فرآیند انتخابات بر اساس منشور اصولگرایی تدوین شده توسط جامعتین عمل کرده و برای عینیت بخشیدن به این منشور تلاش می‌کند.

جامعه مدرسین در انتخابات بر اساس منشور اصولگرایی عمل می‌کند
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت الله عباس کعبی در نشست خبری همایش "انسجام داخلی و اقتدار جهانی" که ظهر امروز در سالن جلسات جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد اظهار کرد: بصیرت افزایی جزو وظایف اصلی معاونت جامعه و نظام جامعه مدرسین بوده ضمن اینکه یکی دیگر از ماموریت‌های این معاونت، ارتباط با اقشار جامعه و روان‌سازی ارتباط روحانیت با نسل جوان است.
وی افزود: امام راحل(ره) تاکید فراوانی بر ارتباط روحانیون و جوانان داشتند و اکنون این امر از طریق روحانیون بلاد شامل ائمه جمعه و جماعات سراسر کشور صورت می‌گیرد.
معاون جامعه و نظام جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: جامعه مدرسین به‌عنوان یک وظیفه شرعی و انقلابی که موجب تقویت نظام اسلامی و ایستادگی در برابر معاندان می‌شود، همواره آحاد مردم را به حضور اثرگذار در انتخابات مختلف دعوت کرده است.
وی بیانیه‌ها، پیام‌ها و جلسات مختلف جامعه مدرسین حوزه علمیه را گویای این مطلب دانست و افزود: به طور قطع حضور حداکثری اقشار مختلف مردم در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی تاثیر عظیمی در تبیین اقتدار نظام و ظرفیت بالای مردمی انقلاب گزارده و الهام بخش مسئله بیداری اسلامی خواهد شد.
کعبی تصریح کرد: جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در فرآیند انتخابات بر اساس منشور اصولگرایی تدوین شده توسط جامعتین عمل کرده و برای عینیت بخشیدن به این منشور تلاش می‌کند.
معاون جامعه و نظام جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه دو نماینده از سوی آیت‌الله یزدی در قالب کمیته هفت نفره سیاست‌گذاری، نظارت و داوری اصولگرایی از میان اعضای جامعه مدرسین انتخاب شده‌اند گفت: جامعه مدرسین از این طریق سیاست‌های انتخاباتی خود را دنبال می‌کند اما به طور جزئی و مصداقی در هیچ نقطه‌ای از کشور وارد نشده و نخواهد شد.
وی حضور این دو نماینده را در راستای تقویت فرآیند وحدت اصولگرایان دانست و تاکید کرد: آنچه برای جامعه مدرسین اهمیت دارد، تشکیل یک مجلس ارزشی، انقلابی و اصول گراست که در مسیر ولایت و امت به اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی کمک کرده و الهام بخش مسئله بیداری اسلامی و نیز انسجام داخلی و اقتدار بین المللی باشد.
کعبی در ادامه افزود: برای اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه تفاوتی نمی‌کند که کدامیک از اضلاع اصولگرایان، اکثریت مجلس را در دست بگیرند بلکه آنچه مهم است، اتحاد در برابر جریان‌های همسو با مخالفان نظام و رهبری و نیز فتنه‌گران و معاندان خواهد بود.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه هنوز هیچ تصمیمی از سوی اعضا در مورد انتخابات مجلس در قم اتخاذ نشده است، اظهار کرد: هرگاه این مسئله در دستور کار قرار گرفته و اعضا به جمع بندی نهایی رسیدند، اطلاع‌رسانی در این زمینه نیز صورت می‌گیرد.
وی گفت: آنچه در این میان حائز اهمیت است، رعایت ضوابط شرعی و اخلاق انتخاباتی از سوی نامزدها است و آنها باید نظام جامع اخلاقی انتخابات را که بر اساس آموزه‌های اسلام تدوین شده مورد توجه قرار دهند.
کعبی با اشاره به اصول مدنظر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم عنوان کرد: توجه به رهنمودهای رهبری، مراجع و بزرگان حوزه، ایفای نقش هدایتی در انتخابات و توجه به لزوم جذب حداکثری و پیشبرد اصولگرایی از اصول کلی حرکت جامعه مدرسین در انتخابات خواهد بود.
انتهای پیام/ح10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول