اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با توجه به انتخابات پیش روی مجلس؛

بسیج دانشجویی احزاب انتخاباتی را به دانشجویان می‌شناساند

خبرگزاری فارس: مسئول بسیج دانشجویی استان همدان گفت: در انتخابات اسفندماه هدف بسیج دانشجویی شناسایی و معرفی احزاب سیاسی به دانشجویان است.

بسیج دانشجویی احزاب انتخاباتی را به دانشجویان می‌شناساند
به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، محمود قاسمی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران این استان با بیان اینکه قشر دانشجو دارای اهمیت خاصی در منظر مقام معظم رهبری است، اظهار کرد: دیداری که مقام معظم رهبری در سال گذشته با دانشجویان و اساتید دانشگاه داشتند در واقع ارائه مسیر و راهکار به دانشجویان بود چرا که گفتند دانشجویان افسران جنگ نرم هستند.
وی اضافه کرد: مقام معظم رهبری دانشجویان را به عنوان افرادی که در عرصه جنگ نرم در خط مقدم جبهه می‌جنگند تصور کردند که این موضوع قابل توجه است.
رئیس سازمان بسیج دانشجویی استان همدان افزود: با توجه به شرایطی که امروز کشور ما در آن واقع شده هم طلاب حوزه علمیه و هم بسیجیان دانشجو در ارتباط با مسائل کلان مملکت و موضع‌گیری‌های سیاسی باید اعلام موضع مشخصی داشته باشند.
وی با تأکید بر اینکه اهمیت دو قشر طلاب و دانشجویان بسیجی در آگاهی‌رسانی به مردم ویژه است، تصریح کرد: در ارتباط با تهدیدات اخیر امریکا که بحث آن مطرح است، جنبش وال‌استریت و هم موضوع جنگ نرم که در کشور ما مطرح شده، مقام معظم رهبری هشدارهایی را به این دو قشر و عموم جامعه داده‌اند.
قاسمی با اشاره به تعابیر رهبر معظم انقلاب از جنگ نرم به تهاجم فرهنگی، شبیخون فرهنگی، قتل عام فرهنگی و ناتوی فرهنگی، افزود: دانشگاه‌ها و دانشجویان احساس می‌کنند که مخاطب نخست تعابیر مقام معظم رهبری، دانشجویان هستند.
وی با بیان اینکه دانشجویان به لحاظ موقعیت دانشگاه‌ها و تفکری که خود دانشجو دارد، در لبه تیز تهاجم دشمن قرار دارند، یادآور شد: به همین دلیل در بین تشکل‌های زیادی که در دانشگاه‌ها وجود دارد، بسیج دانشجویی یکی از رسمی‌ترین بسترهای نظام جمهوری اسلامی است.
به گفته قاسمی، بسیج دانشجویی مستقیماً به ولایت متصل است و بر این اساس نیز اندیشه‌های امام(ره) در آن جاری و ساری است.
وی با بیان اینکه بسیج دانشجویی جزو تشکل‌هایی است که کاملاً در راستای سیاست‌های نظام جمهوری اسلامی حرکت می‌کند، خاطرنشان کرد: بدون تردید عملکرد بسیج دانشجویی را مقام معظم رهبری همواره رصد کرده و پیام‌ها و آسیب‌شناسی‌هایی را که دارند، عنوان می‌کنند.
رئیس سازمان بسیج دانشجویی استان همدان ابراز کرد: با توجه به دیدگاه مقام معظم رهبری به بسیج دانشجویی، ما وظیفه داریم این بستر را همواره پویا نگه داشته و  سیاست‌های نظام اسلامی و اندیشه‌های امام راحل را در جایگاه مقدس بسیج دانشجویی دانشگاه‌ها اجرایی کنیم.
وی در ادامه به برنامه‌های بسیج دانشجویی در هفته بسیج اشاره کرد و با بیان اینکه در این هفته بیش از 120 برنامه در دانشگاه‌های استان اجرایی می‌شود، عنوان کرد: با توجه به شرایطی که در منطقه حاکم است، در این هفته در همه دانشگاه‌های استان، برگزاری نشست بصیرتی را در زمینه‌های آگاهی‌بخشی مسائل سیاسی منطقه و داخل کشور در برنامه داریم.
قاسمی گفت: با توجه به اینکه امروز نخستین روز از هفته بسیج است، در دانشگاه صنعتی همدان، همایش "شکوه هجرت" با حضور بیش از 500 نفر از دانشجویان فعال در اردوهای طرح هجرت برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه بسیج دانشجویی استان همدان در طول سال‌های 88، 89 و 90، مقام نخست کشوری را در اردوهای جهادی کسب کرده است، گفت: این موقعیت عمدتاً به دلیل کیفیت کاری دانشجویان بسیجی استان همدان در بین 31 استان کشور است.
رئیس بسیج دانشجویی استان همدان به ایجاد نمایشگاه‌های بسیج و دستاوردهای آن در راستای به نمایش گذاشتن اختراعات و دستاوردهای بسیجیان اشاره کرد و افزود: در هفته بسیج، برنامه تجلیل از نخبگان بسیجی را در عرصه‌های مختلف علمی، اعتقادی، ورزشی و .. داریم.
وی خاطرنشان کرد: در این هفته علاوه بر مسابقات ورزشی برای دانشجویان بسیجی، مسابقه کتابخوانی نیز با هدف معرفی کتاب‌هایی در راستای تبیین اندیشه‌های امام(ره) و اهداف بسیج برگزار می‌شود تا به این واسطه نیز وظایف بسیج تبیین شود.
قاسمی به برنامه سرکشی به خانواده‌ شهدای بسیجی اشاره کرد و گفت: در هفته بسیج دانشجویان بسیجی در مزار شهدای شهرستان‌های همدان با هدف تجدید بیعت با آرمان‌های شهدا گردهم جمع می‌شوند.
وی با اشاره به برنامه بزرگداشت هفته بسیج در دانشگاه‌های استان، خاطرنشان کرد: در این هفته برنامه کوهپیمایی دانشجویان بسیجی در ارتفاعات الوند نیز با حضور بیش از هزار نفر انجام می‌شود.
رئیس بسیج دانشجویی استان همدان به دیدار با بسیجیان نخبه و خانواده‌های آنان اشاره کرد و گفت: اهداف بسیج در راستای صیانت از آرمان‌های امام خمینی و مقام معظم رهبری است که با هدف ایجاد بصیرت در بدنه جامعه و اقشار دانشجو انجام می‌شود.
وی در پایان با بیان اینکه بیش از 20 هزار نفر از دانشجویان عضو بسیج هستند، در ارتباط با وظیفه بسیجیان در انتخابات اسفندماه نیز گفت: بسیج دانشجویی در عرصه بصیرت‌افزایی سیاسی وارد شده اما در مورد انتخابات اسفندماه هدف بسیج دانشجویی شناسایی و معرفی احزاب سیاسی به دانشجویان است.
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول