اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز بهداشت جیرفت:

مصرف زیاد نمک مهم‌ترین عامل بیماری‌های قلبی است

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز بهداشت و درمان شهرستان جیرفت گفت: مصرف زیاد نمک و غذاهای شور یکی از مهم‌ترین عوامل مؤثر در افزایش فشار خون و بروز بیماری‌های قلبی و عروقی است.

مصرف زیاد نمک مهم‌ترین عامل بیماری‌های قلبی است
لطفعلی مسلمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جیرفت اظهار داشت: همیشه قبل از مصرف نمک باید به تاریخ مصرف آن، وجود پروانه ساخت از وزارت بهداشت و درمان و عبارت «تصفیه شده» بر وری بسته‌بندی نمک دقت کرد.
وی در زمینه پیشگیری از کم‌خونی و فقر آهن در کودکان تصریح کرد: اگر کودکان خیلی زود خسته می‌شوند و یا قدرت یادگیری آنها کم شده ممکن است دچار فقر آهن باشند.
مسلمی افزود: در صورت مشاهده چنین مواردی باید به پزشک مراجعه کرد تا در صورت وجود کمبود آهن که با اندازه‌گیری میزان نریسین سرم شاخص ذخیره آهن بدن تعیین و درمان انجام شود.
وی اضافه کرد: در برنامه غذایی روزانه از مواد غذایی حاوی آهن مثل انواع گوشت‌ها، جگر، حبوبات و سبزی‌های سبز و تیره مانند اسفناج و جعفری بیشتر استفاده کرد.
مسلمی بیان کرد: از انواع خشکبار نظیر برگه هلو، آلو، زردآلو، توت خشک، انجیر خشک، کشمش و خرما و انواع مغزها استفاده شود.
رئیس مرکز بهداشت و درمان شهرستان جیرفت با اشاره به اینکه در فصل سرما، سرماخوردگی و سرفه شیوع پیدا می‌کند، گفت: می‌توان با روش‌های طبیعی خود را از سرماخوردگی مصون داشت.
مسلمی تاکید کرد: برای به دست آوردن انرژی فوری و ایجاد گرما در بدن گردو، زردآلو، کشمش و میوه‌های خشک میل کنید زیرا مصرف این نوع میوه‌ها رطوبت پوست را حفظ کرده و در نتیجه مشکل خشکی پوست را برطرف می‌کند.
این مقام مسئول به مصرف چای سبز تاکید کرد و افزود: این ماده غذایی علاوه بر ایجاد نشاط، گلودرد را برطرف می‌کند.
مسلمی ویتامین C را یکی از بهترین تقویت کننده‌های بدن عنوان کرد و بیان داشت: مواد غذایی طبیعی غنی از ویتامین C را به رژیم غذایی خود باید اضافه کرد.
وی خاطرنشان کرد: مواد غذایی غنی از فیبر مانند آناناس را به رژیم غذایی خود اضافه کنید تا علاوه بر بهبود عملکرد گوارش، التهاب روده نیز کاهش پیدا کند.
مسلمی عطسه‌های مکرر را یکی از عوامل خونریزی بینی عنوان کرد و خاطرنشان کرد: با اضافه کردن مقدار کمی سبزی حاوی ویتامین K به رژیم روزانه خود می‌توانید از لخته شده خون در محل زخم خودداری کنید.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول