اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم وزیر بهداشت خبر داد:

کاهش سن مبتلایان به بیماری‌های قلبی و عروقی/ بیماری‌های عفونی در کشور کنترل شد

خبرگزاری فارس: قائم وزیر بهداشت با اشاره به کاهش سن مبتلایان به بیماری‌ها قلبی و عروقی در کشور اعلام کرد: بیماری‌های واگیری و عفونی در کشور کاملا کنترل شد.

کاهش سن مبتلایان به بیماری‌های قلبی و عروقی/ بیماری‌های عفونی در کشور کنترل شد
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، محمدمهدی ناصحی صبح امروز در دومین همایش سراسری راهکارهای ارتقای سلامت و چالش‌های آن در دانشگاه علوم پزشکی مازندران اظهار داشت: یکی از نیازهای اساسی هر جامعه و مملکتی سلامت است و هر کشور برای دستیابی به اهداف توسعه خود بنای سلامت افراد را پیگیری می‌کند.
وی با اشاره به اهداف 20 ساله نظام و دستیابی به توسعه اقتصادی، سیاسی و بهداشتی همه‌جانبه تا سال 1404 تصریح کرد: یکی از اهداف توسعه کشور تا افق 1404 پرداختن به مقوله سلامت است.
قائم مقام وزیر بهداشت در مازندران با اشاره به اقدامات انجام شده در نظام جمهوری اسلامی بر تامین سلامت افراد جامعه کرد و  خاطرنشان کرد: تقویت خانه‌های بهداشت در روستاها جزء اقدامات مثبت و پیشگیرانه‌ای بود که انجام شد.
این مسئول با اعلام اینکه بسیاری از کشورهای پیشرفته جهان در حال الگوبرداری از اقدامات کشورمان در رابطه با تقویت خانه‌های بهداشت هستند، بیان داشت: مرگ مادران باردار در خانه‌های روستایی و در مناطق محروم به شدت کاهش یافت.
ناصحی با اشاره به اجرای طرح پزشک خانواده در روستاها و به صورت پایلوت در چند استان کشور ادامه داد: اجرای درست طرح پزشک خانواده تضمینی بر اجرای درست برنامه‌های نظام سلامت در کشور است.
وی فاز بعدی اجرای طرح پزشک خانواده را در شهرها اعلام و تاکید کرد: برای اجرایی شدن کامل طرح پزشک خانواده در شهرها، نیاز به همکاری سازمان‌های بیمه‌ای داریم.
این مسئول با انتقاد از روند رو به رشد دستیابی به امکانات پیشرفته پزشکی در بیمارستان‌های شهرهای کوچک تصریح کرد: مدگرایی در تجهیز بیمارستان‌ها یک مطالبه غیرمنطقی است و همه شهرستا‌نها در تلاش هستند با اعمال نفوذ به همه امکانات بیمارستانی دسترسی پیدا کنند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در ادامه خواستار همکاری همه دستگاه‌های دولتی و افراد جامعه برای تقویت بنیه سلامت در جامعه شد و تاکید کرد: علوم پزشکی تنها تضمین‌کننده سلات افراد در حد 25 درصد است و برای دستیابی به همه اهداف سلامت نیاز به همکاری همه دستگاه‌های دولتی و مردم داریم.
وی در پایان با اشاره به کاهش سن مبتلایان به بیماری‌ها قلبی و عروقی در کشور اذعان داشت: در حال حاضر مهم‌ترین دغدغه نظام سلامت کاهش بیماری‌ها غیرواگیر است زیرا که بیماری‌های واگیری و عفونی در کشور کاملا کنترل شد.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول