اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

معاون دانشگاه علوم پزشکی گلستان:

70 درصد سکته‌های قلبی در منزل صورت می‌گیرد

خبرگزاری فارس: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: 70 درصد سکته‌های قلبی در منزل صورت می‌گیرد.

70 درصد سکته‌های قلبی در منزل صورت می‌گیرد
سعید گل‌فیروزی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: با آموزش احیای قلبی و عروقی به همراهان بیماران قلبی می‌توان از صدمات جدی آن جلوگیری کرد.
وی با اشاره به میزان مرگ و میر بالای بیماری‌های قلبی و عروقی تصریح کرد: سالانه 17 میلیون نفر در دنیا به واسطه بیماری‌های قلبی و عروقی جانشان را از دست می‌دهند که در کشور ما نیز این رقم به 360 نفر در روز رسیده است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان خاطرنشان کرد: طبق آمار سال گذشته 42 درصد از علل مرگ و میر در استان گلستان به واسطه بیماری‌های قلبی و عروقی بوده است.
گل‌فیروزی ادامه داد: در ایران به طور متوسط حدود 100 میلیون ریال برای یک بیمار مبتلا به بیماری قلبی و عروقی از سطح تشخیص تا درمان در بخش دولتی هزینه می‌شود.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان با اشاره به نقش آموزش و فرهنگ‌سازی در کاهش بیماری‌های قلبی و عروقی گفت: خانواده‌ها می‌توانند با یک برنامه‌ریزی دقیق و کارآمد برای فرزندانشان زمینه فعالیت‌های مناسب و تحرک بدنی را برای آنها فراهم کنند.
گل‌فیروزی افزود: مصرف نکردن دخانیات، مصرف میوه، سبزیجات و ماهی‌ها و همچنین فعالیت مستمر به طور متوسط 30 دقیقه در روز باعث کاهش عارضه و سکته‌های قلبی در افراد می‌شود.
انتهای پیام/غ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول