اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بخش قلب بیمارستان آیت‌الله موسوی زنجان خبر داد:

انجام 500 عمل موفق قلب در بیمارستان موسوی زنجان

خبرگزاری فارس: رئیس بخش قلب بیمارستان آیت‌الله موسوی زنجان با اشاره به اینکه این بخش در 16 آذر ماه سال 87 تاسیس شده است، گفت: در کمتر از سه سال 500 عمل قلب باز موفق در این بخش انجام شده است.

انجام 500 عمل موفق قلب در بیمارستان موسوی زنجان
عنایت‌الله کریمیان امروز در گفت‌گو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به بازدید نمایندگان وزارت بهداشت، درمان و امور پزشکی از دانشگاه علوم پزشکی و بخش قلب بیمارستان آیت‌الله موسوی ابراز امیدواری کرد، در آینده‌ای نزدیک تربیت متخصص داخلی قلب در دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان آغاز شود.
وی افزود: اگر با تربیت متخصصان قلب در دانشگاه علوم پزشکی موافقت شود، تعدادی از دانشجویان در این رشته پذیرفته شده و طی چهار سال آموزش‌های لازم را در دانشگاه می‌گذرانند.
رئیس بخش قلب بیمارستان آیت‌الله موسوی در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس درباره استنباط خود وی از موافقت یا عدم موافقت نمایندگان وزارتخانه با پذیرفته شدن دانشجویان متخصص داخلی قلب در دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان تصریح کرد: در بخش جراحی قلب بیمارستان آیت‌الله موسوی طی چند سال گذشته کارهای شایان توجهی انجام شده است، بنابراین پیش‌بینی می‌کنم با تربیت متخصص قلب در دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان موافقت شود.
وی با اشاره به اینکه همزمان با بازدید نمایندگان وزارتخانه از بخش قلب بیمارستان آیت‌الله موسوی، پنج بیمار پس از عمل جراحی در بخش قلب بستری بوده است، که گروه بازدید کننده با آنها نیز صحبت کرده است.
کریمیان اعضای بازدید کننده از امکانات دانشگاه علوم پزشکی را اعضای هیئت برد قلب وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی معرفی کرد.
وی راه‌اندازی دوره‌های تخصصی را یکی از اقدامات شایسته دانشگاه علوم پزشکی برشمرد که طی چند سال گذشته از طرف ریاست دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان دنبال شده است.
رئیس بخش قلب بیمارستان آیت‌الله موسوی، جراحی عمومی، بیهوشی، جراحی زنان، اطفال و داخلی را از جمله دوره‌های تخصصی برشمرد که طی چند سال گذشته در دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان راه‌اندازی شده است.
وی تاکید کرد: ایجاد دوره تخصصی قلب نیز جزو رشته‌هایی بود که توسط مسئولان  دانشگاه علوم پزشکی دنبال می‌شد، که در آستانه به ثمر نشستن است.
کریمیان در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس درباره بخش‌های مختلف بخش قلب و تعداد تخت‌های بخش قلب بیمارستان آیت‌الله موسوی گفت: بخش icu قلب بیمارستان آیت‌الله موسوی هفت تخت دارد.
وی تصریح کرد: بخش قلب بیمارستان آیت‌الله موسوی دو اتاق عمل جراحی قلب با کادر و تجهیزات مجزا، متناسب با تکنولوژی روز دنیا و به طور کامل ایزوله نیز دارد.
رئیس بخش قلب بیمارستان آیت‌الله موسوی با اشاره به اینکه دو بخش مجزا ccu مربوط به زنان و مردان نیز در بخش قلب بیمارستان آیت‌الله موسوی وجود دارد، تاکید کرد: هر کدام از این بخش‌ها 16 تخت دارند.
وی با بیان اینکه در بخش بیمارستان قلب آیت‌الله موسوی یک بخش به طور کامل تخصصی قلب برای مراقبت وجود دارد، افزود: این بخش 32 تخت دارد.
کریمیان از وجود یک بخش نیز برای مراقبت پس از آنژیوگرافی و آنژیوپلاستی در بخش قلب بیمارستان آیت‌الله موسوی خبر داد و بیان کرد: این بخش در مجموع 16 تخت دارد.
وی با اشاره به اینکه بخش قلب بیمارستان آیت‌الله موسوی در آستانه سه سالگی قرار گرفته است، افزود: تا کنون 500 عمل قلب باز در این بخش انجام شده است.
رئیس بخش قلب بیمارستان آیت‌الله موسوی ضمن ابراز رضایت از حمایت‌های صورت گرفته از بخش قلب بیمارستان آیت‌الله موسوی گفت: مسئولان این بخش انتظار دارند برای وسعت بخشیدن به بخش قلب بیمارستان نیز اقداماتی انجام شود.
شایان ذکر است، به منظور ایجاد رشته دستیاری قلب و عروق در دانشگاه علوم پزشکی زنجان اعضای گروه ارزشیابی تخصصی قلب و عروق وزارت بهداشت درمان و امور پزشکی حسن عارفی، امینیان و مرادی به همراه صالحی طی روزهای گذشته از امکانات و تجهیزات دانشکده پزشکی و مرکز آموزشی درمانی آیت‌الله موسوی و گروه قلب آن مرکز بازدید و از نزدیک شاهد پیشرفت و کارهای انجام شده در آن بخش بودند، سپس در جلسه‌ای با حضور رئیس دانشگاه و معاون آموزشی دانشگاه و رئیس دانشکده پزشکی و اعضای آموزشی گروه قلب شرکت کردند.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول