اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان خبر داد:

ایمن‌سازی خانه‌داران کاشانی در برابر بیماری‌های قلبی

خبرگزاری فارس: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان از اجرای طرح پیشگیری برای ایمن‌سازی زنان خانه‌دار کاشانی در برابر بیماری‌های قلبی خبر داد.

ایمن‌سازی خانه‌داران کاشانی در برابر بیماری‌های قلبی
حسن الماسی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان اظهار داشت: اجرای طرح پیشگیری از بیماری‌های قلبی زنان خانه‌دار در کاشان توسط کارشناسان مراکز بهداشتی درمانی شهری این شهرستان برای 60 هزار خانوار شهری کاشان انجام می‌شود.
وی اجرای این طرح از طریق 20 مرکز بهداشتی درمانی شهری کاشان را یادآور شد و افزود: 60 کارشناس، طرح پیشگیری از بیماری‌های قلبی زنان خانه‌دار را با آموزش تغذیه سالم، تحرک بدنی و کاهش مبارزه با استرس اجرا می‌کنند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان تصریح کرد: طرح پیشگیری از بیماری‌های قلبی زنان خانه‌دار در این شهرستان از ابتدای مهرماه آغاز شده و تا پایان سال ادامه دارد.
به گفته وی کارشناسان مراکز بهداشتی درمانی شهری کاشان این مبانی آموزشی و پیش‌گیرنده را در سه جلسه دو ساعته برای هر خانوار آموزش می‌دهند.
الماسی در ادامه از اجرای سه طرح پیشگیری معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان با همکاری اداره آموزش و پرورش این شهرستان نیز برای نوجوانان و جوانان کاشانی خبر داد و گفت: مهارت فرزندپروری، مهارت زندگی و حفظ ارزش‌ها با هنر "نه گفتن" و  مهارت پیشگیری از اعتیاد و مبارزه با آن در تمام مدارس از جمله این طرح‌ها است.
وی هدف از اجرای طرح پیشگیری نوجوانان و جوانان کاشانی را مقابله با هجمه منحط فرهنگی غرب عنوان کرد و از آغاز این طرح از دو ماه پیش خبر داد.
وی از مسئولان دانشگاه‌های علوم پزشکی به عنوان بخشی از متولیان امر سلامت جامعه یاد کرد و گفت: اجرای برنامه‌های آموزشی سلامت توسط این حوزه با معیارها و نیازمندی‌های مطابق با آن در هر منطقه همزمان با پژوهش به عنوان وظایف دانشگاهیان در سطح کشور ضروری است.
به گفته وی، بیماری‌های جسمی و روانی هر کدام با یکدیگر ارتباط مستقیم و تأثیرگذار دارند و در مقابل یک جسم سالم می‌تواند تأمین کننده روحیه‌ای شاداب و روانی سالم باشد.
الماسی ارتباط بیماری‌های غیر واگیردار با بیماری‌های روانی را نیز یادآور شد و خاطرنشان کرد: بیماری‌های قلبی و عروقی که در کشور ما نخستین علل مرگ و میر است ناشی از اضطراب‌ها و استرس‌های زندگی امروزی است.
وی شادابی، خلاقیت و ابتکار، امیدواری به زندگی و جدیت در کار را از نشانه‌های یک فرد دارای سلامت روان دانست و افزود: یک جامعه برای پیشرفت، نیازمند انسان‌هایی متخصص، متعهد، خلاق و مبتکر با روانی سالم است به ویژه جوانانی که با شادابی، نشاط و تندرستی خود چرخ‌های توسعه آن را به حرکت در می‌آورند.
به گفته وی از آنجا که جوانی دوره رشد، بالندگی و شکوفایی انسان است و یک جوان از عوامل آینده‌ساز یک جامعه محسوب می‌شود، بنابراین سلامت و شادابی جوانان عامل تعالی و ترقی جامعه محسوب می شود.
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول