اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

گزارش فارس از بیمارستان پلدختر؛

قلب بیمارستان پلدختر در حال مرگ است

خبرگزاری فارس: یکی از مهم‌ترین قسمت‌های هر بیمارستان بخش قلب می‌باشد که در بیمارستان پلدختر این بخش با داشتن مشکلات فراوان در حال مرگ است.

قلب بیمارستان پلدختر در حال مرگ است
به گزارش خبرگزاری فارس از پلدختر، یکی از قسمت‌های کلیدی هر واحد بیمارستانی (که موسوم به قلب آن می‌باشد) بخش تأسیسات است، چرا که با از کار افتادن آن به جرأت می‌توان گفت، تمام بیمارستان از کار افتاده است.
با توجه به سرمایه‌گذاری عظیم در بخش تأسیسات هر بیمارستان، اهمیت وجود یک مدیریت دقیق برای تعمیرات، نگهداری و راهبری سیستم‌های تاسیساتی مشخص است.
برنامه‌ریزی دقیق در این خصوص می‌تواند علاوه بر کاهش هزینه‌ها، عمر مفید سیستم را نیز افزایش دهد.
تجربه نشان می‌دهد به دلیل عدم دقت و توجه به نگهداری صحیح و عدم تعمیرات به موقع سیستم، دستگاه‌ها قبل از اینکه از طریق اتمام عمر مفیدشان از بین بروند، مستهلک گردیده و از رده خارج می‌شوند و هزینه‌های سنگینی که برای جایگزینی زودرس آن‌ها صرف می‌شود ضربات جبران ناپذیری به بهره‌بردار وارد می‌کند.
بیمارستان 64 تختخوابی پلدختر در زمینی به مساحت 40 هزار متر‌مربع و با زیربنای 9 هزار متر‌مربع و اعتباری بالغ بر 65 میلیارد ریال سال گذشته با حضور وزیر بهداشت و درمان علوم پزشکی به بهره‌برداری رسید.
این بیمارستان به بخش‌های داخلی، جراحی، چشم، اورولوژی، زنان، اطفال، آزمایشگاه، رادیولوژی، سی‌سی‌یو، دیالیز و سونوگرافی مجهز است و از اهمیت فوق‌العاده زیادی در درمان مردم پلدختر و شهر های اطراف برخوردار است که مردم این دیار برای به دست آوردن آن ربع قرن صبر کردند.
باید گفت بعد از این همه سال انتظار مردم باید شاهد نابودی تأسیسات (قلب) بیمارستان پلدختر پس از گذشت حدود یک سال از بهره‌برداری از آن به دلایل متعدد باشند و اگر مسئولان هر چه زودتر فکری در این ارتباط  نکنند باید منتظر خسارات جبران ناپذیری در این بیمارستان باشیم.
یک مراجعه کننده در این خصوص به خبرنگار فارس پلدختر گفت: از درب ورودی بیمارستان که وارد می‌شوید بعد از طی 100متر در ضلع جنوب غربی، تأسیسات فاضلاب این بیمارستان قرار گرفته است که گویا این تأسیسات به علت نامشخصی دچار مشکل شده است و متولیان امور مشغول ساخت و ساز و تعمیرات در آن هستند.
یک منبع آگاه که نخواست نامش فاش شود در این زمینه افزود: بعد از مدت کوتاهی از بهره‌برداری از بیمارستان به علت برخی مشکلات، این تأسیسات دیگر جوابگوی نبوده و فاضلاب به صورت غیر بهداشتی در محوطه سرازیر و جذب خاک می‌شود.
وی اظهار داشت: البته آنچه جای تأسف و تامل دارد بخش موتورخانه بیمارستان امام خمینی (ره) است که گویا در این مدت کوتاه ضربات و خسارت‌های سنگین به آن وارد شده است.
وی از کار افتادن و مستهلک شدن یک دستگاه چیلر که وظیفه آن تولید سرمایش برای بیمارستان را دارد خبر داد و گفت: فقط در مدت کوتاه چند ماه از شروع فعالیت این دستگاه به دلیل اشتباه امپراتور از کار افتاده است و قرار بود این دستگاه توسط شرکت نگه‌دارنده تعمیر گردد ولی به علت برخی مسائل که قابل بیان نیست این کار صورت نگرفته است و سبب شده سرمایش بیمارستان در فصل تابستان با مشکل جدی روبه‌رو شود و اعتراض بیماران و برخی کارکنان و پزشکان را تا به حال به همراه داشته است.
وی تصریح کرد: در فصل تابستان به حدی داخل بیمارستان گرم است که مسئولان بیمارستان مجبور شده‌اند، برای حل این معضل با صرف هزینه‌های زیاد در قسمت‌های مختلف  کولر گازی و کولر آبی نصب کنند.
یک کارشناس در بحث تضمین سلامت کارکنان و بیماران به فارس گفت: وجود یک سیستم بی‌نقص اعلام و اطفای حریق از اهمیت ویژه‌ای در بیمارستان‌ها برخوردار است.
وی یادآور شد: اعمال مدیریت درست در هنگام وقوع حریق تأثیر مستقیم بر حفظ سلامت افراد دارد، اما می‌بینیم سیستم اعلام حریق این بیمارستان پلدختر هم از کار افتاده و کسی در این زمینه جوابگو نیست.
وی فاکتورهای اساسی یک بیمارستان که می‌تواند آن‌ را به عنوان یک بیمارستان خوب معرفی کند، خدمت‌رسانی مناسب به بیماران، داشتن حداکثر بهره‌وری انرژی و توفیقات مالی است.
همچنین تداوم عملکرد بدون نقص تأسیسات مکانیک و برق و تأسیسات خاص بیمارستان نام برد و افزود: به وجود آمدن نقص فنی برای دستگاه‌ها و سیستم‌های مختلف ممکن است خسارات جبران ناپذیری برای بیماران و اعتبار بیمارستان به دنبال داشته باشد و یا به واسطه عدم وجود شرایط مطلوب آسایش، دوره درمان آن‌ها را طولانی‌تر کند و مانعی در جهت ارائه صحیح خدمات پزشکی ایجاد کند.
البته این فقط چند مورد از نقص در سیستم تأسیسات بیمارستان پلدختر است که به دلیل اهمیت بالای آن بیان شد.
بخش‌ها گرمایشی، سیستم آتش نشانی و برق اضطراری این بیمارستان هم دارای نقص است که باید هرچه سریع‌تر نسبت به رفع ایرادهای آن اقدام شود.
استفاده دانشگاه علوم پزشکی لرستان از شرکت‌های خصوصی که تجربه و سابقه درخشان در زمینه تأسیسات دارند می‌تواند برای بالا بردن عمر مفید این تأسیسات موثر باشد، اما می‌بینیم دانشگاه علوم پزشکی لرستان خلاف این عمل کرده و تأسیسات بیمارستان را به شرکت‌های جعلی و متقلب که سابقه خوبی در خسارت زدن به تجهیزات بیمارستانی دارند واگذار می‌کند.
هرچند دانشگاه علوم پزشکی لرستان در مناقصه اخیر خود یکی از شرایط لازم برای شرکت در مناقصه را دارا بودن رتبه 4 و 5 اعلام کرده است، ولی در عمل می‌بینیم شرکتی که هیچ رتبه‌ای را ندارد در کمال تعجب دیگران برنده اعلام می‌شود.
با این وجود این موضوع جای بررسی دارد و پرداختن به آن حکایت هفتاد من کاغذ است و در وقت و موضوع یادداشت فوق نیست.
به هر حال مردم از مسئولان دانشگاه علوم پزشکی و وزارت بهداشت و درمان انتظار دارند، جلوی این همه خسارات را بگیرد و الا ما باید در آینده نزدیک شاهد سکته آخر و مرگ قلب بیمارستان پلدختر بعد از حدود دو سال از بهره‌برداری آن باشیم که اگر این اتفاق بیفتد شخص رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان مسئول و پاسخگوی این اتفاق است.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول